چهاردهمین کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیر بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد
به گزارش شهرآرانیوز، اعضای کمیته پس از بحث و بررسی پیرامون گزارش‌های ارسالی و ارزیابی شرایط موجود در جامعه هدف، موارد زیر مصوب شد:

 مقرر شد با توجه با دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی کشور در خصوص ممنوعیت پذیرش جدید تا پایان بیماری کووید ۱۹ در صورتی که مورد اورژانسی و اضطراری برای پذیرش وجود داشت موضوع در کمیته استان مطرح و تعیین تکلیف گردد.

مقرر شد مرکز ۱۰ دی بعنوان مرکز قرنطینه برای پذیرش‌های ارجاعی اورژانس اجتماعی با نامه مرجع قضایی در نظر گرفته شده و با هماهنگی معاونت امور اجتماعی و مدیریت بهزیستی مشهد تمهیدات لازم برای در نظر گرفتن شرایط قرنطینه و تفکیک گروه‌های خاص در حد امکان اندیشیده گردد.

مقرر شد جهت انعکاس تلاش‌های همکاران و شفاف سازی وضع موجود در مراکز گزارش تحلیلی وضعیت پیشگیری و کنترل شیوع بیماری به استانداری ارسال گردد.

مقرر شد حوزه‌های تخصصی با همکاری روابط عمومی نسبت به تهیه محتوای خبری از فعالیت‌های انجام شده اقدام و با شناسائی منابع خبری و فضای مجازی نسبت به انتشار محتوا جهت اطلاع عموم اقدام گردد.

به دلیل طولانی شدن زمان بحران بیماری کووید ۱۹ و به جهت پیشگیری از تصور عادی شدن اوضاع و امکان عدم رعایت برخی از موارد به دلیل خستگی و فرسودگی پرسنل مقرر شد رؤسای شهرستان‌ها با حساسیت بیشتری وضعیت کنترل شیوع بیماری را در مراکز پیگیری و گزارشات روزانه را در گروه مدیران ارائه نمایند.

ارسال صورتجلسات کمیته استانی پیشگیری از بیماری‌های واگیر حکم ابلاغ موارد را خواهد داشت.