آخرین اخبار از برگزاری کنکور؛
کنکور ۹۹ به‌صورت حضوری برگزار می‌شود/ سخن‌گوی پیشین سازمان سنجش: جای بحث دارد
علی صمدی جوان- به‌گزارش شهرآرانیوز، منصور کبگانیان، قائم‌مقام و دبیر ستاد علم‌وفناوری شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، با تأکید بر اینکه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و علوم، و سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام کافی‌بودن امکانات برای برگزاری آزمون‌های حضوری آمادگی خود را برای این کار اظهار داشتند گفت: وزیر آموزش‌و‌پرورش و معاون متوسطه این وزارتخانه اعلام کردند که ظرفیت‌های لازم برای برگزاری آزمون‌های حضوری با حفظ فاصله اجتماعی را دارند.


وی ادامه داد: براین‌اساس مصوب شد که تاریخ برگزاری آزمون‌های حضوری منعطف و براساس پروتکل‌های مصوب ستاد مقابله با کرونا تعیین شود.
عضو شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی ادامه داد: وزیر علوم نیز اعلام کرد که براساس امکانات موجود و با همکاری دستگاه‌ها امکان برگزاری آزمون سراسری در فضایی آرام و سالم منطبق بر پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا وجود دارد.


دبیر ستاد راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور با تأکید بر اینکه تاریخ برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری به مصوبات ستاد مقابله با کرونا بستگی دارد گفت: در سال جاری این دو آزمون با رعایت تاریخ منعطف قطعا برگزار خواهند شد.


برگزاری کنکور‌ها در تاریخ‌های معین‌شده جای بحث دارد


دکتر حسین توکلی، مشاور و سخن‌گوی پیشین سازمان سنجش آموزش کشور، درباره برگزاری کنکور‌های سه‌گانه سال ۹۹ گفت: تاریخ برگزاری کنکور سراسری، باتوجه‌به اینکه احتمالا دروس متوسطه تا پایان اردیبهشت تمام خواهند شد، شاید در تیرماه باشد، اما، ازآنجاکه تمام کشور درگیرِ برگزاری کنکور سراسری خواهد شد و باتوجه‌به اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی، چگونگی برگزاری این کنکور مهم جای بحث دارد.


توکلی به تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری هم اشاره و تصریح کرد: تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی‌ارشد ۲۳ خرداد و کنکور دکتری تخصصی ۹ خرداد تعیین شده است که احتمال برگزاری آن‌ها هست، زیرا تعداد داوطلبان این دو کنکور بسیار کمتر از کنکور سراسری کارشناسی است و به‌همان‌اندازه تعداد حوزه‌های امتحانی آن‌ها نیز کمتر خواهد بود؛ درصورت افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی، این کنکور‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موعد مقرر برگزار خواهند شد.