وضعیت توزیع شکر نامساعد است/ زولبیا و بامیه گران می‌شود/ تولید زولبیا و بامیه در انتظار تصمیم ستاد مبارزه با کرونا!

نجمه سرباز- محمد فرزانی، رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه وضعیت شکر این‌روز‌ها اصلا مساعد نیست و صنف قنادان با کمبود شکر مواجه هستند افزود: امیدوارم شرکت مادرتخصصی با اختصاص سهمیه ویژه به‌داد ما برسد.


وی ادامه داد: اگر شکر موردنیاز به‌دست قنادان برسد، به‌طور حتم می‌توانیم زولبیا و بامیه را با قیمت مناسبی تولید و عرضه کنیم. فعالیت بازار زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا بستگی دارد، زیرا فعالیتِ مشروط و محدود به چند ساعت خاص بازار قنادان را با مشکل مواجه می‌کند؛ برای‌همین تازمانی‌که تصمیمی برای فعالیت این صنف گرفته نشود نمی‌توان راجع‌به تولید و قیمت این محصول اظهارنظری کرد.


▪️ قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان اعلام شد



وی درادامه از رایزنی‌های اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد با اداره بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد خبر داد و گفت: تولید زولبیا و بامیه ماه رمضان در هاله‌ای از ابهام است و منتظریم تا اجازه فعالیت به این صنف داده شود.


▪️ زمان واریز مرحله دوم یارانه کرونایی مشخص شد/واریز ۳۰ فروردین


فرزانی از افزایش قابل‌ملاحظه قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان امسال نسبت‌به سال قبل خبر داد و گفت: طبیعتا افزایش دستمزد کارگران، تعطیلی ناگهانی بازار به‌دلیل شیوع کرونا، اجاره‌های معوقه، گرانی شکر و ... در گرانی قیمت زولبیا و بامیه تأثیر خواهند گذاشت.