ابتلای ۱۰۰ نفر از کادر درمانی خراسان رضوی به کرونا

به گزارش شهرآرانیوز، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه تا کنون ابتلای به کرونا در هیچ یک از این افراد منجر به فوت نشده است.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: تلاش خستگی‌ناپذیر تمامی مدافعان سلامت در خراسان رضوی اعم از پزشک، پرستار و سایر کادر درمانی و پشتیبانی در ۵۵ روز شرایط کرونایی ستودنی و قابل تحسین است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر عده‌ای از کادر درمانی مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بهبود یافته، عده ای در بیمارستان بستری بوده و  برخی دیگر نیز در منازل خود تحت درمان هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جا دارد نام و یاد تمامی مدافعان سلامت و  عزیزانی که در این راه مقدس جان خود را در مناطق مختلف کشورمان  تقدیم کرده‌اند گرامی بداریم.
بحرینی افزود: مدیریت خوبی در راستای مقابله با کووید ۱۹ در  استان شکل گرفت و در همین جا از حمایت‌های نماینده ولی فقیه، استاندار، بسیج جامعه پزشکی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، آستان قدس رضوی، شهرداری، شورای اسلامی شهر، فرمانداران و سایر مجموعه‌ها قدردانی می شود.
وی پیاده‌سازی نظام ارجاع الکترونیک و سطح‌بندی مراجعه‌کنندگان مشکوک به کرونا، راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت برای تشخیص و پیگیری بیماران مشکوک به کرونا به صورت سرپایی، اختصاص بیمارستان مستقل ویژه بیماران کرونایی و مشارکت بخش خصوصی به عنوان معین و کمک‌رسان به دانشگاه در امر درمان بیماران غیر کرونایی را از اقدامات شاخص دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای مقابله با کرونا برشمرد.

او ادامه داد: به دنبال اقدامات انجام شده و با وجود مراجعان بالای مشکوک به کرونا هیچ گونه ازدحامی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد نشد.

منبع: ایرنا