۴۰۰ تاکسی مشهد مجهز به کاور جداکننده راننده/فوت یک راننده تاکسی در اثر کرونا/۹۰۰۰ خودرو مجهز به پرداخت الکترونیک

جانقربان- احمد محبی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: با راه‌اندازی ستاد کرونا در سازمان تاکسی‌رانی توانستیم در مقایسه با دیگر کلان‌شهرها، کمترین آسیب را از ویروس کرونا ببینیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰۰ تاکسی‌ران که در ورودی‌های شهر فعالیت می‌کنند، پایش سلامت شدند و فقط ۴ تا ۵ نفر مشکوک به بیماری کرونا شناسایی شدند که شکر خدا بهبود یافته‌اند و فقط یک نفر از رانندگان ما به‌دلیل بیماری‌های زمینه‌ای قبلی، در اثر کرونا فوت کرده است.

 

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد گفت: ضدعفونی کردن ایستگاه‌ها، تاکسی‌ها، کیوسک‌ها، تب‌سنجی و ضدعفونی دست مسافران در ورودی شهر از جمله اقدامات سازمان تاکسی‌رانی برای مقابله با ویروس کروناست و تاکنون ۱۵ هزار بسته شامل محمول ضدعفونی دست، ماسک و دستکش بین رانندگان توزیع شده است.

 

وی افزود: ایستگاه مکانیزه ضدعفونی تاکسی‌ها نیز در خیابان بهار فعال است که در هر ۵ ثانیه یک خودرو در آنجا ضدعفونی می‌شود.

 

محبی خاطرنشان کرد: اکنون ۷۰ درصد تاکسی‌ها در شهر فعال هستند و تاکنون برای رعایت‌نکردن فاصله اجتماعی از تاکسی‌رانان شکایتی نشده است.

 

وی گفت: همشهریان عزیز می‌توانند از طریق شماره ۱۳۷ مشکلاتشان را با ما در میان بگذارند، ضمن اینکه ناظران ما در شهر فعال‌اند و این موضوع را بررسی می‌کنند.

 

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، اکنون ۹۰۰۰ تاکسی به پرداخت الکترونیک مجهز هستند و اجبار سازمان به پرداخت از این طریق است.

 

وی گفت: همچنین فراخوان الزام تمام تاکسی‌های شهری برای پرداخت الکترونیک نیز در دست اقدام است که پس از ابلاغ آن، خودرو‌هایی که به پرداخت الکترونیک مجهز نباشند، اعمال قانون می‌شوند.