هیچ کمبودی در بازار نداریم!
سعیده ساجدی‌نیا - امیر دلداری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، افزود: بیشتر نیازمندی‌های مردم خوشبختانه به وفور در بازار وجود دارد و برای نمونه قیمت هر کیلوگرم مرغ در مشهد حتی از نرخ مصوب کشوری هم کمتر است و بیانگر فراوانی کالا هست و از این نظر مردم هیچ نگرانی نداشته باشند.
 
افزایش خریدها معادله عرضه و تقاضا را بهم ریخت
او افزود: افزایش قیمت برخی کالا‌ها مانند برنج این نگرانی را برای مردم ایجاد کرد که ممکن است بازار با کمبود اقلام مواجه شود و همین مسئله موجب افزایش خرید‌های خانوار شد و تناسب میزان عرضه و تقاضا را در بازار تا حدی بهم ریخت و حتی در برخی اقلام منجر به افزایش قیمت شد.
دلداری با اشاره به بررسی شرایط بازار در کارگروه تنظیم‌بازار، به افزایش قیمت حبوبات در آستانه ماه رمضان اشاره کرد و گفت: با تمام توان در حال رصد بازار هستیم و تمهیداتی تا آغاز ماه رمضان اندیشیده شده و تیم‌های نظارتی حتی در تعطیلات کرونایی و نوروز ۲۴ ساعته فعال بودند.
 
گرانفروشان را معرفی کنید
مدیر نظارت و بازرسی از اصناف خراسان‌رضوی از شهروندان نیز خواست موارد گران‌فروشی را با تماس به شماره تلفن ۳۱۷۳۰۱۲۴ (بازرسی اصناف) و یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۲۴ و ۳۰۰۰۱۳۴ گزارش دهند تا پیگیری و برخورد لازم انجام شود.
 
قیمت حبوبات با گرم شدن هوا کاهش می‌یابد
در همین حال دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره گرانی‌ها به ایسنا گفته است: با بسته شدن مرز‌های وارداتی و صادراتی، بعضی از کشور‌ها صادرات برخی از محصولاتشان را محدود و ممنوع کردند و همین امر موجب شد افرادی که بار غلات و حبوبات دارند نیز محصولاتشان را با قیمت بیشتری بفروشند.
قاسمعلی حسنی با اشاره به اینکه در ماه رمضان مصرف حبوبات و غلات بیشتر می‌شود، پیش‌بینی کرده است: باتوجه به گرم شدن هوا وشرایط سختی که برای نگهداری این اقلام ایجاد می‌شود، به نظر می‌رسد قیمت آن‌ها کاهش یابد.
او درباره افزایش قیمت برنج خارجی نیز گفته است: در برنج خارجی نیز با افزایش قیمت مواجه شدیم. برنجی که باید ۷۴۰۰ فروخته شود، ۹۵۰۰ تومان فروخته می‌شود و حدود دوماه است که این افزایش قیمت ۲۰۰۰ تومانی بیش از مصوبه دولت اتفاق افتاده است.