معرفی۸ هزار سرپرست خانوار برای دریافت بسته کمک معیشتی در مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه با بیان اینکه اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌هایی که به دلیل شیوع کرونا در تنگنای معیشتی قرار گرفته‌اند، یکی از مسائل جدی و دغدغه‌های مدیریت شهری در این روزهاست، افزود: از اسفندماه سال گذشته، شورای شهر و شهرداری مشهد به خوبی در جهت مقابله با کرونا قدم برداشته است.
محمدرضا حیدری  با اشاره به پیشنهاد شهردار محترم مشهد برای پیش‌بینی ۳۰۰ هزار معیشتی ویژه اقشار کم‌درآمد، گفت: شورای شهر تحقق آن را مشروط به مشارکت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط کرد؛ شرطی که با کمک استاندار خراسان رضوی محقق شده و بخش‌های مختلفی، چون آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و ... پای کار آمده‌اند.

حیدری افزود: یکی از مشکلات ما در این زمینه، نبود بانک اطلاعاتی متقن، قابل قبول و مطمئن از خانواده‌های نیازمند واقعی و مستحق دریافت بسته‌های کمک‌معیشتی است.

وی با اشاره به توزیع مواد‌غذایی که این روز‌ها به شکل پراکنده در نقاط مختلف شهر و در بین کارگران در حال انجام است، گفت: متاسفانه شبکه‌های توزیع ما نامناسب بوده و فرهنگ غلطی در حال رایج شدن است.

رئیس شورای شهر مشهد درخصوص بانک اطلاعاتی اقشار ضعیف، تصریح کرد: یکی از دستگاه‌های تاثیرگذار در تهیه داده‌های این بانک و جامعه هدف، معلمان و مدیران مدارس هستند؛ چراکه پیوسته با دانش‌آموزان در تعامل بوده و شناخت خوبی از آن‌ها دارند.

حیدری با بیان اینکه حدود ۸ هزار نفر سرپرست خانوار توسط آموزش و پرورش به شهرداری مشهد معرفی شده که اطلاعات آن باید با سایر بانک‌های اطلاعاتی دیگر همچون کمیته امداد، بهزیستی و آستان قدس کنترل شود، گفت: مجموعه خیریه میزبانان خورشید متولی تهیه بسته معیشتی خانوار‌های معرفی شده از سوی آموزش و پرورش است و به میزانی که این جمعیت کمک مالی داشته باشد، براساس مصوبه خیرین شهر یار، شهرداری نیز به همان میزان کمک مالی خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم در این شرایط سخت کرونا بتوانیم گام موثری در جهت تهیه بانک اطلاعاتی اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد برداریم و این خلاء پر شود.

حیدری با تاکید بر اینکه شبکه توزیع باید شفاف، روشن و مطمئن باشد، گفت: آموزش و پرورش باید روی مدل توزیع بسته‌های کمک معیشتی جامعه هدف خود فکر کند و تدبیر مناسب را بیاندیشد.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: این کمک‌ها و بسته‌های معیشتی همه با پول‌های مردم تهیه می‌شود و مسئولیت امانتداری از این حق‌الناس برعهده ماست؛ لذا در قبال تک‌تک افرادی که معرفی می‌کنیم و تایید می‌شوند مسئول هستیم.

کرونا، فرصتی مناسب برای تهیه بانک اطلاعاتی اقشار آسیب‌پذیر
رئیس کمیسیون حقوقی نیز با تاکید بر لزوم سرجمع شدن اطلاعات خانوار اقشار پذیر، گفت: کرونا فرصت خوبی برای شهرداری فراهم کرد که بانک اطلاعاتی را در تعامل با بهزیستی، کمیته امداد و ... فراهم آورد.

حسینی‌پویا با بیان اینکه اساس دریافت بسته‌های کمک معشیتی، کد ملی است، اظهارکرد: برخی از شهروندان فاقد کد ملی هستند و باید این افراد نیز مورد توجه قرار گیرند چراکه ساکن شهر هستند.

وی افزود: سازمان فاوا شهرداری نیز باید زیرساخت مناسبی برای ساماندهی و جمع‌آوری اطلاعات شکل دهد.
 
منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد