سوغات طرقبه و شاندیز از زمان بازگشایی؛
بازدیدکنندگان سرگردان، ساکنان نگران
علی صمدی جوان_ فرماندار شهرستان بینالود در گفت‌وگویی با شهرآرانیوز، به تشریح وضعیت تردد مردم مشهد از زمان بازگشایی طرقبه و شاندیز پرداخت و گفت: هم‌زمان با اعمال محدودیت‌های تردد به طرقبه و شاندیز، میانگین تردد خودرو‌ها که همگی بومیان و ساکنان این مناطق بودند، به حداکثر ۵۰۰۰ خودرو رسیده بود. اما از زمان بازگشایی مسیرها، آمار روزانه تردد به بیش از ۲۵ هزار خودرو رسیده است و پیش‌بینی می‌کنیم در ایام تعطیل تا ۵۰ هزار تردد را ثبت کنیم که آمار بسیار نگران‌کننده‌ای است.

سید حسن حسینی تصریح کرد: خودرو‌هایی که وارد این شهر‌ها و به‌ویژه طرقبه می‌شوند، به‌جز دور زدن و اتلاف وقت، هیچ‌گونه خدمتی دریافت نمی‌کنند و فقط باعث اعتراض ساکنان و نگرانی از تجمع‌های بیجا می‌شوند.

وی در ارتباط با چرایی بازگشایی طرقبه و شاندیز افزود: بنا به دستور رئیس‌جمهور محترم مبنی‌بر اجازه تردد بین‌شهری در استان‌ها، ملزم به بازگشایی شدیم. اما همچنان در روستا‌های گردشگری هدف، محدودیت تردد پابرجاست و دهیاران هرروز از میزان تردد خودرو‌ها و افراد غیر بومی ما را مطلع می‌کنند.

حسینی به وضعیت طرقبه و شاندیز در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته افتخار میزبانی از مردم عزیز روزه‌دار را پس از افطار داشتیم و طرح‌های از افطار تا سحر را اجرا می‌کردیم، اما امسال باتوجه‌به ادامه تعطیلی رستوران‌ها و تفرجگاه‌های طرقبه و شاندیز، خواهشمندیم مردم از حضور در این مناطق پس از افطار خودداری کنند.

گفتنی است براساس مصوبه اخیر شورای تأمین شهرستان بینالود، تمام تفرجگاه‌ها، رستوران‌ها و روستا‌های هدف گردشگری این شهرستان همچنان تعطیل خواهند بود.