موحدی زاده: سلامت شهروندان را بر درآمد روزانه ۸۰۰ میلیونی حمل و نقل عمومی ترجیح دادیم

لاله سادات کوثری/ شهرآرانیوز- حمیدرضا موحدی زاده افزود: همراهمی مردم در کاهش روند ابتلا به کرونا در مشهد موثر بود.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری در روزهای تعطیل نیز همواره فعال بود اظهارکرد: پاکبانان و کارکنان فضای سبز و دیگر بخش‌ها برای اداره شهر تلاش ‌کردند.

 

این مقام مسئول به دیگر خدمات مدیریت شهری در ایام کرونایی اشاره و بیان‌کرد: طرح توزیع ۳۰۰ هزار بسته غذایی به اقشار آسیب‌پذیری که در این ایام شغل خود را از دست دادند به صحن شورا آمد و این اتفاق محقق شد و دیگر ادارات و ارگان‌های ذی ربط، نیز پای کار آمدند.

 

وی ادامه داد: سهم شهرداری در این طرح ۵۰ هزار بسته بود. همچنین، طرح بانک اطلاعاتی اقشار آسیب پذیر مشهد از سوی شورای اجتماعی محلات در حال تدوین است.

 

موحدی زاده ادامه‌داد: دولت سیاست کلی را در نظر می‌گیرد و معتقد است اقتصاد مردم نمی‌تواند مداوم تحت شعاع کرونا قرار بگیرد، بنابراین فعالیت مشاغل باید تدریجی از سر گرفته شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: دولت، کشور را در شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی اداره می‌کند، نباید از انصاف خارج شویم و اینکه عده‌ای دولت را مقصر شرایط فعلی بدانند جوانمردانه نیست.

 

وی گفت: البته دولت نیز در خدمت رسانی به شهروندان باید سنجیده‌تر عمل کند تا کرامت انسانی مردم حفظ شود و مسائلی نظیر مشکلات اخیر وام یک میلیون تومانی برای شهروندان ایجاد نشود. 

 

مواهب کرونا 

این مقام مسئول به مواهب کرونا نیز اشاره‌کرد و گفت: کرونا در کنار ضررهایش سود هم داشت و باعث همدلی شد، الان جنگ‌ در دنیا تعطیل شده است و این نشان می‌دهد کرونا دوستی و همدلی را در دنیا حاکم کرده است.

 

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مدیریت زنان در شهرداری مشهد شعار ما بوده و هست، سهم زنان در مدیریت شهرداری باید بیشتر از وضع موجود باشد، انتظار داریم شهردار محکم روی این گذاره بایستد و از حقوق مدیران زن شهرداری دفاع کند.

 

موحدی‌زاده افزود: حق سوال نمایندگان مردم از شهردار مشهد نشانه پویایی شورای شهر مشهد است و نشان‌دهنده این موضوع است که نمایندگان این شورا حق رای دارند.