سیاست‌های سعادتمند در بن‌بست
سرخابی‌های پایتخت برای ورود به بحران، با یکدیگر کورس گذاشته‌اند. بعد از آنکه سرخ‌پوشان با یک هاراگیری عجیب و بدموقع، انصاری‌فرد را حذف کردند و رسول‌پناه را به‌عنوان سکان‌دار کشتی خود منصوب کردند، مشکلات یکی پس از دیگری از راه رسید. تصمیمات بدون برنامه و اشتباهات حیاتی مدیریتی سرپرست جدید سرخ‌ها، حالا رسما این تیم را دچار بحران کرده است. دعوت از بازیکنان به صورت گلچین‌شده، پرداخت‌نشدن حقوق بازیکنان، نقد‌نشدن چک آزادسازی گل‌محمدی و...، مواردی است که اردوگاه سرخ‌ها را تبدیل به انبار باروت کرده است. نیمه آبی پایتخت هم حال‌وروز چندان‌خوبی ندارد. بعد از آنکه فتح‌ا... زاده از سمت مدیرعاملی آبی‌ها کنار رفت، احمد سعادتمند که اصلی‌ترین دشمن و مخالف علنی او بود، ناگهان سکان‌دار استقلال شد؛ کسی که بعد از انتخاب مانند همتای سرخ‌پوش خود، نه‌تن‌ها نتوانست گرهی از مشکلات این تیم باز کند، بلکه دست به اقداماتی زد که حالا حال‌وروز این باشگاه پرطرف‌دار را نیز خراب کرده است. جلسات سعادتمند با بازیکنان و پیش‌کسوتان آبی‌ها، در ابتدا نوید روز‌های خوبی را برای این تیم می‌داد؛ اما سررسید قول‌ها و وعده‌های او نیز یکی پس از دیگری از راه رسید و مشخص شد که سعادتمند هم دست‌کمی از مدیران قبلی این تیم ندارد. سعادتمند که حالا بیش از یک ماه از انتخابش به‌عنوان مدیرعامل باشگاه می‌گذرد، چندی‌پیش اعلام کرده بود تا پایان فروردین مبلغی به حساب بازیکنان این تیم واریز می‌کند، اما این اتفاق نیفتاد. از وعده او حالا ۲ روز گذشته و سعادتمند دوباره قول جدیدی داده است. او درحالی‌که دیروز بازیکنان استقلال منتظر پیامک واریز بودند، به آن‌ها وعده داد که ظرف چند روز آینده ۱۰ درصد قراردادشان را پرداخت کند. مدیرعامل استقلال گفته در حال تلاش برای تأمین منابع مالی است و با طی‌شدن مراحل اداری، این پول به حساب بازیکنان واریز خواهد شد. وعده جدید سعادتمند درحالی است که روز شنبه هم عنوان شد دیاباته و میلیچ مبالغی از قراردادشان را گرفته‌اند، ولی آن‌ها مدعی شدند پولی به حسابشان واریز نشده است.

فرصت دو روزه استقلال برای پرداخت طلب جپاروف
درحالی‌که سعادتمند در تلاش برای جورکردن بخشی از قرارداد بازیکنان است، سررسید مطالبات بازیکنان خارجی هم در راه است. به‌عنوان مثال استقلال فقط ۲ روز فرصت دارد تا مطالبات هافبک سابق خود را پرداخت کند. سرور جپاروف در لیگ هفدهم یک فصل درخشان را در استقلال پشت‌سر گذاشت، اما از آن زمان ۹۳ هزار دلار از آبی‌ها طلبکار است و فیفا حکم آن را هم صادر کرده است. طبق رأیی که فیفا صادر کرده است، استقلال باید تا سوم اردیبهشت‌ماه مطالبات این بازیکن را پرداخت کند که البته به نظر نمی‌رسد سعادتمند منابع مالی برای پرداخت این رقم را فراهم کرده باشد. در‌صورتی‌که پول جپاروف تا فردا پرداخت نشود و این بازیکن کمیته انضباطی فیفا را در جریان بگذارد، آبی‌ها از ۲ پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم خواهند شد. درحال‌حاضر فرصت پرداخت مطالبات وینفرد شفر، بویان و مارتین فورکل هم گذشته است و آن‌ها می‌توانند با درجریان‌گذاشتن کمیته انضباطی فیفا، آبی‌ها را از ۲ پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم کنند.

اسماعیلی به سیم آخر زد
ناتوانی مدیرعامل استقلال در عمل به وعده‌های مالی، باعث عصبانیت بازیکنان شده است. فرشید اسماعیلی یکی از این بازیکنان است که به‌شدت از وضعیت موجود در باشگاه ناراضی است. او روز گذشته در گفت‌وگویی با ورزش ۳ به انتقاد از وضعیت استقلال پرداخت و گفت: آقایان گوش ما از وعده‌وعید پر است و بازیکنان امروز را نمی‌توانید با وعده آرام کنید. بهتر است پشت میزتان بنشینید و کار انجام دهید، نه اینکه با وعده تلاش کنید بازیکنان را آرام کنید. این شکل مدیریت را ما خوب بلد هستیم و در سال‌های اخیر بار‌ها دیده‌ایم.
وی افزود: امروز می‌گویند پول باید وارد خزانه شود و چند روز طول می‌کشد تا به حساب بازیکنان واریز شود، نمی‌دانستید قرار است پول به خزانه برود؟ نمی‌توانستید چند روز زودتر این کار را بکنید؟ اسماعیلی در ادامه گفت: هفته اول فروردین گفتند که هنوز بانک‌ها باز نشده، اما شانزدهم فروردین مدعی شدند که تازه کارمان شروع شده است، در ایام عید هم آن‌همه خبر تبلیغاتی خواندیم. طوری از پرداخت ۱۰درصد می‌گویند که انگار نمی‌دانند فقط ۴۰درصد تا الان پرداخت شده و حتی با ۱۰درصد پرداختی، تازه دریافتی ما به نصف می‌رسد. اول می‌گویند ۲۰ درصد می‌دهیم و بعد صحبت از ۱۰ درصد انجام می‌دهند، چطور این‌قدر راحت وعده خودشان را هم زیر پا می‌گذارند؟