15هزار اثر خراسان رضوی در پویش «هر دانش‌آموز، یک سفیر سلامت»

تکتم جاوید- رضا کشتی‌دار در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: آثار برگزیده دانش‌آموزان در بخش‌هایی همچون نقاشی، نامه به کادر درمانی و کلیپ آموزشی قرار است به‌زودی اعلام شود و به‌صورت آلبوم مجازی در اختیار و معرض دیده همگان قرار گیرد.
وی با اشاره به هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه ادامه داد: هفته سلامت امسال با شعار «حمایت همگانی از مدافعان سلامت» نام‌گذاری شده است و ما نیز در این هفته برنامه‌هایی متناسب دانش‌آموزان و بدون نیاز به حضور آنان در مدارس تعریف کردیم.
وی گفت: باتوجه به تعطیلی مدارس، لازم بود آموزش‌هایی از سوی مراقبان سلامت در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان قرار بگیرد که در این مدت انجام شد. و مراقبان سلامت با ارتباط با دانش‌آموزان آن‌ها را آموزش دادند.
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی افزود: اکنون 750نفر همکار مراقب سلامت داریم که همراه با 187هزار سفیر سلامت وظیفه انتقال آموزش‌ها و آموزش خانواده‌ها را برعهده دارند.
کشتی‌دار یادآور شد: در تمام مدت تعطیلی مدارس، کار آموزش ادامه داشت. به‌عنوان نمونه نحوه شستن دست‌ها آموزش داده شد و دانش‌آموزان در مسابقه‌ایی با همین موضوع شرکت کردند و کلیپی از شستن دست‌ها فرستادند.
وی به آموزش‌های شبکه شاد اشاره کرد و افزود: آموزش‌های مراقبان سلامت در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان گنجانده شده است و مراقبان از طریق آن با دانش‌آموزان در ارتباط هستند.