اعترافات جدید قاتلان مرد ملحفه‌پیچ در بازسازی صحنه جرم
نتوانستیم جسد را سر به نیست کنیم
مهدی قرآنی/شهرآرانیوز - پای متهمان پرونده «قتل مرد ملحفه پیچ» بعد از گذشت ۳۲ روز به محل جنایت در خیابان پنجتن ۸۵ باز شد و این افراد در مقابل بازپرس میرزایی، قاضی ویژه قتل عمد دادسرای مشهد و تیم جنایی پلیس به بازسازی صحنه جرم خود پرداختند.
یکی از متهمان جوان در همان دقایق ابتدایی گوشه‌ای از اتاق را نشان داد و گفت که به همدستی دوستانش مقتول را طناب پیچ و خفه کرده اند. او که حدودا ۳۰ سال دارد در ادامه اعترافاتش گفت: «قرار بود بعد از اینکه همسر صیغه‌ای ام سر و صدا به راه بیندازد به سراغ متوفی برویم. من و دوستم به محض شنیدن سر و صدای او داخل خانه رفتیم و ابتدا مقتول را کتک زدیم و دوستم با دسته چاقو چند ضربه به سرش زد و بعد هم روی زمین انداختیمش. با یک طناب پا‌ها و دستانش را بستیم و بعد هم با ادامه طناب، آن را دور گردن مقتول حلقه زدیم و خفه اش کردیم.»
متهم با اشاره به رد خون به جامانده از مقتول به ادامه اظهاراتش پرداخت و گفت: «در آن لحظه نمی‌دانستیم که چه باید کرد برای همین تصمیم گرفتیم مقتول را در ملحفه بپیچیم و بعد با موتور خودش آن را به زمین‌های اطراف انتقال دهیم. بعد هم او و موتورش را داخل کال بیندازیم و سربه‌نیستش کنیم. ساعت حوالی ۳ یا ۴ بامداد آخرین روز از سال پیش بود که از خانه بیرون زدیم، اما در میان راه جسد از روی موتور پایین افتاد. می‌خواستیم نقشه مان را تمام کنیم و او را داخل کال بیندازیم، اما وزنش سنگین بود و از طرفی ترس از لو رفتنمان، ما را منصرف کرد برای همین جسد را در همان زمین کشاورزی رها کرده و با موتور متوفی فرار کردیم.»
این مرد جوان در بخش دیگری از اعترافاتش به سرقت پول‌های متوفی اشاره کرد و گفت: «همسر صیغه‌ای ام پول‌های او را برداشته بود و بعد هم دیگر ندیدمش و نمی‌دانم که اکنون کجاست.»

مقتول برای استعمال مواد آمده بود
دیگر متهم این پرونده هم که حدودا ۲۶ سال دارد ضمن تأیید اظهارات دوستش گفت: «با پشت چاقو چند ضربه به سر مقتول زدم و بعد هم با کمک دوستم دست و پایش را بستیم و طناب اضافی را هم دور گردنش انداختیم و خفه اش کردیم. مقتول وزنش بالا بود برای همین من و دوستم و همسرش او را داخل ملحفه پیچیدیم و قرار شد که در کال بیندازیمش.»
این مرد جوان در پاسخ به سؤال بازپرس میرزایی مبنی بر اینکه متوفی در این خانه چه می‌کرده، گفت: «او برای مصرف مواد مخدر آمده بود.»
پس از اتمام بازسازی صحنه جرم متهمان به دستور قاضی پرونده به زندان منتقل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم سوم این پرونده ادامه دارد.

در جست وجوی زن فراری
قاضی ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد در حاشیه این بازسازی صحنه جرم که صبح دیروز انجام شد گفت: این حادثه درست چند ساعت مانده به سال تحویل نوروز ۹۹ از طریق مردم اطلاع داده شد. جسد متعلق به مردی حدودا پنجاه ساله بود که داخل پیچیده شده و دست و پا و گردنش نیز طناب پیچ شده بود.
بازپرس کاظم میرزایی بیان کرد: قتل در خانه‌ای مسکونی واقع در خیابان پنجتن ۸۵ که طبق اظهارات همسایگان پاتوق معتادان بوده اتفاق افتاده بود که ۲ مرد و یک زن جوان در آن نقش داشتند. در حالی که ۲ متهم دستگیر شده در اعترافاتشان مدعی شده اند متوفی برای استعمال موادمخدر پا به این پاتوق گذاشته، اما آثار اعتیاد در چهره او مشهود نبود و مقتول با برنامه از پیش طراحی شده به محل کشانده شده است.
این مقام قضایی ادامه داد: متهم سوم این پرونده جنایی که زنی جوان است، فراری بوده و تحقیقات کارآگاهان پلیس برای یافتن او ادامه دارد.