نایب رئیس کمیسیون بهداشت:
تولید ۹۷ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور
به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایرنا، محمدحسین قربانی عصر چهارشنبه در نشست ۱۱ نفر از اعضا کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خلیل آباد به منظور بررسی وضعیت حوزه بهداشت و درمان این خطه، افزود: رقم منابع تأمین دارو برای کشور حدود ۱.۴ میلیارد دلار است و بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت مشکلی برای تأمین دارو‌های مورد نیاز وجود ندارد.

وی به احصاء کمبود‌های مربوط به دارو‌های خارجی اشاره و بیان کرد: این در حالی است که مشابه این دارو‌ها در داخل کشور وجود دارد و بیمارانی که می‌بایست الزاماً داروی خارجی مصرف کنند با کمبود‌هایی مواجهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبنای سیاست اقتصاد مقاومتی این است که اگر بتوان کالایی را به خصوص دارو، با همان استاندارد، کیفیت و ظرفیت تولید نمود باید از تولید داخلی استفاده شود و کمتر به سمت تولید خارجی و واردات رفت.

وی در ادامه به بازنگری "طرح قانون خدمت پزشکان" در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز اشاره و بیان کرد: با بازنگری این قانون که طرح آن در آینده نزدیک به صحن علنی مجلس می‌رود، یکی از مشکلات عمده تخصصی بهداشت و درمان برطرف و به وزارت بهداشت و درمان ابلاغ می‌شود. نگاه برنامه طرح تحول سلامت توزیع عادلانه منابع و نیرو‌های انسانی متخصص بوده که تا امروز در این راستا گام‌های مؤثری برداشته شده است.

قربانی همچنین به صدور مجوز استخدام ۲۰ هزار نفر در وزارت بهداشت و درمان با همکاری مجلس جهت رفع کمبود‌های این وزارتخانه اشاره و بیان کرد: امسال هیچ وزارتخانه، دستگاه و سازمانی چنین مجوزی نگرفته است. در چارچوب جذب این تعداد نیرو خراسان رضوی هم می‌تواند نیاز خود را تامین کند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ظرف دو سال اخیر جهش خوبی در بخش سلامت شهرستان خلیل آباد صورت گرفته بطوری که شاهد تکمیل بیمارستان این شهر و تکمیل تجهیزات آن هستیم.

بهروز بنیادی افزود: تاکنون دستگاه میکروسکوپ جراحی چشم وارد این شهرستان شده و خیران سلامت دو دستگاه دیالیز را تامین کرده اند. بیمارستان خلیل آباد در مرحله بهره برداری است و متخصصان نیز در حال اعزام به این بیمارستان هستند.

فرماندار خلیل آباد هم در این نشست گفت: یک دستگاه آمبولانس توسط مجمع خیران سلامت کشور و دو دستگاه دیالیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به این شهرستان اختصاص داده می‌شود.

ابراهیم قاسم پور افزود: با توجه به اینکه مجمع خیران سلامت خلیل آباد زمین بیمارستان این شهر را اهداکرده امیدواریم خیران سلامت کشور نگاه ویژه‌ای به مراکز بهداشت و درمان این شهرستان داشته باشند.

خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.