همزما با آغاز ماه مبارک رمضان
طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی در مشهد اجرا می‌شود

 به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر حسنی، با بیان اینکه این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و همچنین به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی از ششم اردیبهشت الی چهارم خرداد اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: در این طرح بازرسین بهداشت محیط مجهز به دستگاه‌های سنجش پرتابل نسبت به نظارت و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح، از ۸ صبح تا ۲۰ شب اقدام می‌کنند.

 

وی افزود: در این مدت نظارت بر مراکز حساس همچون مراکز تهیه و عرضه و فروش مواد غذایی، فروشگاه ها، مراکز تهیه و عرضه آش، حلیم، کله پزی، نانوایی، زولبیا و بامیه و نظایر آن به شکل ویژه‌ای خواهد بود و بر این اساس هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها به منظور تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی و نظارتی شهرستان انجام شده است.

 

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در اجرای این طرح بیش از ۳۰۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط به صورت مستمر بر عملکرد و فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت خواهند داشت.

 

حسنی تاکید کرد: شهروندان نیز در طول ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند موارد را با شماره ۱۹۰ در میان بگذارند.
منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد