دستگیری متهمی که با جلب اعتماد دختران جوان در اینستاگرام از آنان اخاذی می کرد

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ تورج کاظمی گفت: دهم فروردین ماه امسال دختری ۲۰ ساله ساکن خیابان وحدت اسلامی با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای «ناحیه ۳۱ تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهارکرد: از سال ۱۳۹۷ در شبکه اجتماعی اینستاگرام با آقایی آشنا شدم که در طول مدت آشنایی از کار و موقعیت اجتماعی خود صحبت می کرد و مدعی بود به من علاقه دارد و بین ما اعتماد و رابطه عاطفی عمیقی ایجاد شد تا آنجا که از من تقاضای ازدواج کرد.

این مقام انتظامی بیان‌کرد: شاکی ادامه داد، این گفت و گو در فضای مجازی به ملاقات های حضوری منجر شد. در یکی از ملاقات هایی که با هم داشتیم وی درخواست لب تاپ شخصی ام را که همراهم بود، کرد و من چون به وی اعتماد پیدا کرده بودم برای نشان دادن حسن اعتمادم، لب تاپ شخصی ام که حاوی فیلم و عکس و اطلاعات شخصی بوده در اختیارش قرار دادم.

این مقام سایبری گفت: شاکی در ادامه اظهارات داشت، پس از مدتی متوجه شدم تمامی صحبت های او دروغ بوده و صرفاً قصد وی از ابراز علاقه سوء استفاده از اعتماد من بوده است. متاسفانه این فرد به تمام عکس ها، فیلم ها و اطلاعات شخصی و خانوداگی ام که در لب تاپم بار گذاری شده بود، دسترسی پیدا کرده بود. بعد از گذشت مدتی چهره واقعی وی برایم نمایان شد و این فرد با ارسال تصاویر و فیلم های شخصی ام و تهدید به انتشار ان شروع به آزار و اذیت و درخواست وجوه نقدی کرد و به در این مدت برای حفظ آبرویم و جلوگیری از انتشار تصاویر تا کنون سی میلیون ریال به وی پرداخت کرده ام. اخیراً خواستار ۱۰۰ میلیون ریال شده و مدعی شده اگر درخواستش را انجام ندهم عکس های من و خواهرم را در اینستاگرام منتشر می کند.

رئیس فتا تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده در دستورکار مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مأموران تحقیقات خود را برای دستگیری متهم آغاز و موفق شدند مخفیگاه وی را در حوالی اسلامشهر شناسایی کنند.

وی افزود: با هماهنگی های قضائی متهم در یازدهم فروردین ماه امسال دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه متهم با مشاهده شاکی چاره‌ای جز به اعتراف نداشت و به جرم ارتکابی اعتراف کرد، افزود: با تکمیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تهران در پایان گفت: نتیجه اعتماد بی جا و کورکورانه کاربران منجر به دردسر و ناراحتی برای آنها و خانواده شان می شود. اما افرادی که پا را از قانون فراتر گذاشته و به دنبال منافع شخصی و غیر اصولی و خارج از چارچوب قانون و مقررات فضای مجازی باشند قطعاً با برخورد پلیس و دستگاه قانون گذار مواجه می شوند.

منبع: پایگاه خبری پلیس