میراسماعیلی: آینده ورزش در ایران نگران کننده است

به گزارش شهرآرانیوز، آرش میراسماعیلی، گفت: پس از تعلیق ناعادلانه جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی، به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کردیم و قرار بود جلسه رسیدگی به آن روز ۲۰ فروردین ماه در سوئیس برگزار شود.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، طرفین توافق کردند تا جلسه به تاریخ دیگری موکول شود، اما در چند روز گذشته لوایح تکمیلی برای ما ارسال شد و کار را به جایی کشانده‌اند که فراتر از ورزش است.

رییس فدراسیون جودو اظهار داشت: متاسفانه در این لوایح به مسائل داخلی کشور ما ورود کرده‌اند. این یک دخالت آشکار است و ربطی به پرونده دعوای ما و فدراسیون جهانی ندارد. موضع ما تنها نسبت به ادعاهای «سعید ملایی» و تعلیقی است که برای فدراسیون جودوی ایران ایجاد شد.

میراسماعیلی با بیان اینکه لوایح جدید را به اطلاع مسوولان ورزش ایران رسانده‌ است، توضیح داد: به‌زودی نشستی با مسوولان ورزش خواهیم داشت تا تصمیم‌گیری شود. شرایط به‌گونه‌ای است که دیپلماسی ورزش باید به کمک ما بیاید.

رییس فدراسیون جودو ادامه داد: در این چند روز بسیار نگران شده‌ام که این ماجرا گریبان رشته‌های دیگر و کل ورزش ایران را نگیرد. باید به فکر باشیم و شرایط را تغییر بدهیم.

وی گفت: وقتی هر مصاحبه‌ای می‌کنیم و تصمیمی می‌گیریم به اطلاع فدراسیون جهانی می‌رسد، اتفاق خوبی نیست و نباید اجازه بدهیم که با بهره‌برداری سیاسی درپی ایجاد مشکلات برای ورزش ایران باشند.

منبع: ایرنا