کنتور‌های گاز حضوری خوانده می‌شوند/کاهش گازبهای مشترکان خانگی به‌دلیل نحوه محاسبه
سعیده ساجدی‌نیا - حسن خیراندیش، سخن‌گوی شرکت گاز خراسان‌رضوی، با اعلام این خبر گفت: این شرکت در طول چند ماه گذشته و به‌ویژه در پی شیوع ویروس کرونا، مساعدت لازم را درباره نحوه پرداخت گازب‌ها انجام داده است و اکنون از مشترکان درخواست داریم به پرداخت بموقع صورت‌حساب گاز خود و جلوگیری از انباشت مبالغ گازب‌های مصرفی اقدام کنند.

کاهش گازبهای مشترکان خانگی به‌دلیل محاسبه برمبنای فصل سرد
او با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی پس از استان تهران بیشترین تعداد مشترکان گاز طبیعی کشور را دارد، افزود: با پیشنهاد شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت و تصویب هیئت‌دولت، برای رفاه حال مشترکان خانگی گاز، دوره سرد سال به‌جای نیمه فروردین‌ تا نیمه اردیبهشت‌ امسال لحاظ خواهد شد و به‌این‌ترتیب بهای گاز مشترکان خانگی تا زمان اعلام‌شده برمبنای فصل سرد محاسبه خواهد شد که این امر موجب کاهش پلکان محاسبه شده و در نتیجه کاهش گازب‌های مشترکان خانگی می‌شود.

بر اساس مصوبه هیئت‌دولت، محاسبه قبوض گاز مصرفی مشترکان خانگی در کل به ۲بخش فصل سرد و گرم تقسیم می‌شود. از ۱۵فروردین‌ تا ۱۵ آبان‌ هر سال فصل گرم و از ۱۵ آبان‌ تا ۱۵فروردین‌ سال بعد، فصل سرد محسوب می‌شود و محاسبه قبوض گاز براین‌اساس انجام می‌شود.

از خدمات غیرحضوری استفاده کنید
بنابر اعلام شرکت گاز خراسان‌رضوی، خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین مراجعه حضوری به ادارات گاز است و شهروندان می‌توانند با کاهش تردد‌های غیرضروری در اماکن عمومی، سهم بزرگی در حفظ سلامت خود و دیگران داشته باشند.