فردا ۱۴ اردیبهشت، چگونگی بازگشایی مشاغل پرخطر مشخص می‌شود

‌به گزارش شهرآرانیوز، قاسم نوده فراهانی در خصوص وضعیت صنوفی که از اول اردیبهشت بازگشایی شده‌اند، اظهار کرد: صنوفی که اجازه بازگشایی به آن‌ها در استان تهران از اول اردیبهشت داده شد، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنند و با صنوفی نیز که به ندرت این پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد شده است.

 

وی با بیان اینکه صنوف می‌دانند که اگر رعایت نکنند، واحد تجاری آن‌ها پلمب خواهد شد، گفت: با دستور روز گذشته رئیس‌جمهور به وزیر بهداشت مبنی بر تصمیم‌گیری برای صنوف پرخطر، فردا جلسه ستاد ملی کرونا به منظور بررسی وضعیت مشاغل پرریسک که تا کنون تعطیل بوده‌اند، برگزار خواهد شد.

 

به گفته رئیس اتاق اصناف تهران، ان‌شاءالله پیشنهادهای چگونگی بازگشایی این مشاغل فردا بررسی و نتیجه آن و اینکه آیا اجازه فعالیت به این صنوف داده می‌شود یا خیر، اعلام خواهد شد.

 

به گزارش تسنیم، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چای‌خانه و تریا از جمله مشاغل پرخطری هستند که تاکنون مجوز فعالیت از زمان شروع کرونا نداشته‌اند.

 

البته تنها رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌هایی که بیرون‌بر هستند، مجوز فعالیت داشته‌اند.
منبع: تسنیم