بهای خدمات سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مشخص شد/ میزان افزایش، ۲۱درصد
به گزارش شهرآرانیوز، مجتبی بهاروند با اشاره به بررسی تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۳۴۰۰-۱۳۹۹ در جلسه کمیسیون، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های سرویس مدارس ناشی از تورم سالانه و سایر عوامل تأثیرگذار همچون استهلاک، تعمیر، سرویس و نگهداری و... ضرورت دارد با به‌روزرسانی و افزایش متناسب تعرفه بهای خدمات، ضمن ایجاد توجیه اقتصادی و جاذبه تامین خودرو‌های مورد نیاز و فعالیت در این بخش، زمینه تداوم فرایند خدمات‌رسانی مطلوب و بهبود سطح کمی و کیفی خدمات فراهم آید.

وی در ادامه گفت: برهمین اساس، شهرداری مشهد در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، لایحه افزایش تعرفه بهای خدمات مربوط به سرویس مدارس را به کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد ارائه کرد، این تعرفه پیش از تصویب در کمیسیون به تأیید کارگروه ماده ۱۸، شامل آموزش‌و‌پرورش، انجمن اولیا و مربیان و سازمان تاکسی‌رانی رسیده است.

بهاروند با تأکید بر اهمیت ایمنی خودروها، تصریح کرد: نهایت سن مجاز خودرو‌های سرویس مدارس، برای خودرو‌های سدان ۱۲ سال، ون ۱۶ سال و ناوگان سنگین شامل اتوبوس و مینی‌بوس ۲۰ سال تعیین شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه تعرفه خدمات مدارس استثنایی با افزایش ضریب ۳۰ درصد به ماخذ نرخ مصوب محاسبه می‌گردد، افزود: نهایت سرویس مجاز هر خودرو در هر شیفت، ۲ سرویس بوده است و بیش از آن تخلف محسوب می‌شود.

بهاروند در تشریح دیگر جزئیات این لایحه گفت: در مسیر‌های بیش از ۷ کیلومتر، به ازای هر کیلومتر ۵ درصد، تا سقف ۲۵ درصد، به کرایه کل آن اضافه خواهد شد و مسافت سرویس هر دانش‌آموز به صورت میانگین، مسیر رفت و برگشت منزل تا آموزشگاه و برعکس محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس بررسی‌های انجام شده، میانگین تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی آینده حدود ۲۱ درصد افزایش می‌یابد، اظهار کرد: تعرفه تعیین شده بر مبنای ۵ روز در هفته محاسبه شده و در صورت لزوم به ازای هرروز اضافی، ۲۰ درصد به نرخ مصوب اضافه می‌شود.

بهاروند همچنین گفت: برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، گواهی صلاحیت سرویس مدارس استثنایی مشهد به صورت رایگان صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای یکسان‌سازی کرایه و تأمین خودرو برای مسیر‌های کوتاه، کرایه مسیر‌های تا ۳ کیلومتر بر مبنای کرایه ۳ کیلومتر محاسبه خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد افزود: جدول بهای خدمات سرویس دانش‌آموزان می‌تواند در مدارس و در معرض دید اولیای محترم قرار گیرد تا در جریان آخرین تغییرات و افزایش‌ها قیمت‌ها قرار گیرند.
 
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد