درصورت تصویب شورا
افزایش تعداد خطوط اتوبوس شهری از ۲۷خط به ۴۳خط
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی افزود: با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد ناوگان اتوبوس‌رانی با ۲۷ خط شهری و ۱۸ خط حومه به صورت محدود از اول اردیبهشت فعال شد، همچنین از ۱۵ اردیبهشت ماه فعالیت محدود اتوبوس‌رانی را ادامه خواهیم داد.

وی اضافه کرد: اما باتوجه به اینکه قرار بود برای نحوه ادامه فعالیت ناوگان اتوبوس‌رانی لایحه‌ای را به شورای شهر ارائه کنیم، می‌خواستیم نظر ستاد مقابله با کرونا استان را در خصوص ادامه فعالیت ناوگان اتوبوس‌رانی بدانیم بنابراین این موضوع را در جلسه امروز مطرح کردیم.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به جمع‌بندی ما و نظرسنجی‌هایی که انجام شده پیشنهاد دادیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساعت خدمت‌رسانی ناوگان خطوط فعال شده اتوبوس‌رانی بنا به خواسته مردم از ساعت ۶ صبح تا ۱۹ در نظر گرفته شود.

کلائی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد در کنار افزایش ساعت کاری اتوبوس‌ها باتوجه به درخواست‌های مردمی، تعداد ۲۷ خط شهری که اکنون فعال هستند نیز به ۴۳ خط افزایش پیدا کند که ستاد با این پیشنهاد موافقت کرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه این موضوع را طی لایحه‌ای به شورای شهر برای تصمیم‌گیری جهت اعمال بعد از ۱۵ اردیبهشت ماه ارائه خواهیم کرد، گفت: سعی می‌کنیم علاوه بر اینکه از مردم بخواهیم از ماسک استفاده کنند، کنترل لازم را نیز اعمال کرده و در صورت نیاز نسبت به تأمین ماسک در ابتدای ورود به اتوبوس‌ها اقدام کنیم.
 
 
منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد