مسابقه کتابخوانی دافعه و جاذبه حضرت علی (ع) برگزار می‌شود

 به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهد  با اعلام این خبر افزود: امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرموده‌اند: امروز کتاب خوانی وعلم‏آموزی، نه تنها یک
وظیفه ی ملی، که یک واجب دینی است.

حسامی افزود: کتاب « دافعه و جاذبه حضرت علی(ع) » ازآثار فاخر و تاثیر گذار متفکر شهید استاد مرتضی مطهری  است که مطالب آن، مشتمل بر یک مقدمه و 2 بخش است. در مقدمه کلیاتی درباره ی جذب و دفع به طور عمومی و جاذبه و دافعه انسان‌ها به طور خصوصی بحث شده است.

به گفته او در بخش اول، جاذبه علی(ع) که همواره دل‌هایی را به سوی خود کشیده و می کشد، فلسفه و فایده و اثر آن، موضوع بحث قرار گرفته است. در بخش دوم، دافعه نیرومند آن حضرت که چگونه عناصری را به سختی طرد می‌کرد و دور می‌انداخت، توضیح و تشریح شده است.

او هدف از برگزاری این مسابقه کتابخوانی را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای شاخص سرانه مطالعه و ارتقای سطح دانش و بینش دینی - سیاسی و فرهنگی کارکنان دانست و افزود: مسابقه کتابخوانی « دافعه و جاذبه حضرت علی (ع)»  در ساعت 9 لغایت 11 صبح روز 27 اردیبهشت ماه سال جاری، از طریق سایت خدمت https://khedmat.mashhad.ir به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

اعلام نتایج  این مسابقه کتابخوانی 7 تیر سال جاری است و به قید قرعه به 14 نفر از برندگان لوح تقدیر و 14 عدد کارت هدیه سیصد هزار تومانی اهداء خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی خدمت