برای نخستین‌بار در کشور
تورهای مجازی اماکن گردشگری مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، نرگس شالچیان ادامه داد: متأسفانه بیماری کرونا در ایام پیک نوروز، اوج سفر، رونق بازار و مشاغل گردشگری شیوع پیدا کرد که این امر سبب بروز خسارات زیادی شده است در صورتی که اگر در ایام دیگری مانند پاییز و زمستان بود، زیان اقتصادی کمتری برجای می‌گذاشت.

وی گفت: معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری نیز از ماه‌ها پیش با برنامه‌ریزی‌های لازم خود را آماده کرده بود تا در ایام نوروز میزبان زائران و مسافران باشد و با برگزاری جشنواره‌های متعدد در شهر مشهد فضایی تعاملی و با نشاط ایجاد کند، اما متأسفانه با شروع این همه‌گیری برنامه‌ها تعلیق و به زمان دیگری موکول شد.

برای اولین‌بار در کشور؛ تور‌های مجازی تعدادی از اماکن گردشگری شهر برگزار شد

مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد عنوان کرد: در این ایام تمایل به گردشگری مجازی در همه جای دنیا بیشتر شد، معاونت گردشگری و زیارت نیز با اقدامی چابک، تور‌های مجازی جاذبه‌های گردشگری مشهد را در دستورکار خود قرار داد و توانست در مدتی کوتاه و برای اولین‌بار در کشور تور‌های مجازی تعدادی از اماکن گردشگری شهر را تولید و منتشر کند.

 شالچیان گفت: خانه تاریخی داروغه، خانه تاریخی توکلی، آرامگاه توس، موزه شه‌لافتی، حمام مهدی قلی‌بیک و کهن‌دژ تابران از جمله این اماکن بودند، همچنین تور مجازی برای سایر اماکن گردشگری مشهد در حال ساخت است که به‌زودی منتشر خواهد شد.

وی تأکید کرد: لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند این تور‌ها را از طریق ربات تلگرامی @mashtiranbot مشاهده کنند و از دیگر امکانات این ربات بهره ببرند.

مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد افزود: امیدواریم همه مردم و مسئولان دست‌دردست هم دهند و با برنامه‌ریزی و همتی مضاعف شاهد رونق و جبران بخشی از زیان وارد شده به این صنعت مهم در مشهد و کشور باشیم.
 
منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد