شهرستان‌های وضعیت سفید دو هفته متوالی بیمار کرونایی نداشته‌اند
- نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از فوت کادر درمانی بر اثر بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گزارش نشده است.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: تعدادی از همکاران ما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به بیماری کرونا مبتلا، اما سیر بهبودی را طی کرده و درمان شده‌اند.

وی ادامه داد: نباید تصور کنیم که به‌زودی بیماری کرونا تمام می‌شود و این ویروس از بین می‌رود و تنها با اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم با این ویروس مقابله کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شهرستان‌هایی وضعیت سفید اعلام می‌شود که دو هفته هیچ بیمار کرونایی به بیمارستانش مراجعه نکرده باشد و چند شهرستان در استان تاکنون این شرایط را دارند.

بحرینی ادامه داد: رفتار این ویروس ناشناخته است بنابراین قابل پیش‌بینی نیست فردی که به کرونا مبتلا شود در مقابل این بیماری ایمن شود.

وی افزود: در افرادی با سطح ایمنی پایین خطر ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد، بنابراین اقدامات پیشگیری در افراد با سن بالا، بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و ریوی، فشار خون و دیابت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی اضافه کرد: رعایت اصول بهداشتی ساده مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها، مراقبت از دست نزدن به اشیای پیرامون و دست‌نزدن به بینی و چشم و صورت نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا دارد.
 
منبع: ایرنا