۴۸ میلیون تومان، سقف تسهیلات باشگاه‌های ورزشی خصوصی/خسارت‌های میلیاردی کرونا به باشگاه‌های ورزشی
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، فرزاد فتاحی گفت: پس از صحبت‌های دیروز ریاست جمهوری مبنی بر بازگشایی محدود برخی اماکن کم‌تجمع ورزشی، منتظر ابلاغ مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

وی افزود: قرار است عصر امروز، وزرای بهداشت و ورزش و جوانان ضمن بررسی وضعیت موجود، تصمیم نهایی خود را اعلام کنند که به محض اعلام شرایط جدید، به اطلاع ورزش‌کاران خواهد رسید.

فتاحی درباره پروتکل‌های بهداشتی و میزان آمادگی مجموعه‌های ورزشی خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با شیوع کرونا و پیش از تعطیلی باشگاه‌ها، پروتکل‌های بهداشتی لازم به تمام باشگاه‌ها ابلاغ شده بود. اما با شرایط جدید و احتمالا پس از اعلام رسمی وزارت ورزش و جوانان، پروتکل‌های بهداشتی جدید براساس وضعیت اماکن ورزشی‌ای که مجوز فعالیت دوباره را کسب کنند، ابلاغ خواهد شد.

دبیر ستاد سامان‌دهی جوانان خراسان رضوی درباره خسارت‌ها و اقدامات حمایتی نیز گفت: باشگاه‌های ورزشی ماهانه بین ۲ میلیارد و ۵۰۰ تا ۳ میلیارد تومان در بخش اجاره‌بها خسارت دیده‌اند. این رقم جدا از اماکن ورزشی دولتی‌ای است که تمام هزینه‌های آن مرتبط با اداره کل ورزش و جوانان می‌باشد.

فتاحی ادامه داد: برای حمایت از باشگاه‌ها فهرستی آماده کردیم و برای پرداخت تسهیلات به تهران فرستادیم. بر این اساس، به هر باشگاه برای هر ماه خسارت، مبلغ ۱۶ میلیون تومان تسهیلات تعلق خواهد گرفت که ۸ میلیون برای کمک‌هزینه اجاره‌بها و ۸ میلیون نیز برای حقوق کارکنان خواهد بود، درنتیجه با احتساب ۳ ماه تعلیق فعالیت، هر باشگاه ۴۸ میلیون تومان با سود ۱۲ درصد دریافت خواهد کرد.