۳۵ درصد آژانس‌های مسافرتی تعطیل شدند
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، محمدسعید، ولی زاده گفت: تاکنون جلسات گوناگونی با متولیان گردشگری استان و همچنین استانداری داشته‌ایم تا راهکار‌های برون‌رفت از شرایط کنونی را بررسی و اجرا کنیم.

وی افزود: بازگشایی حرم مطهر رضوی، کلید طلایی حل مشکلات صنعت گردشگری استان خراسان و به‌ویژه مشهد است و تا زمانی که موانع بهداشتی برای این بازگشایی وجود دارد، در عمل نمی‌توان اقدامی انجام داد.

ولی زاده با اشاره به وضعیت آژانس‌های مسافرتی ادامه داد: آخرین برآورد‌ها نشان داد که آژانس‌های ما ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند و در پی همین خسارت، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از همکاران ما دفاتر خود را تعطیل کرده‌اند و تا مشخص‌شدن اوضاع و جبران خسارت‌ها، این احتمال را می‌دهیم که به تعداد آژانس‌های ورشکسته، اضافه شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی افزود: کارمندان این دفاتر متأسفانه تعدیل و برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

وی درباره فعالیت فرودگاه‌ها نیز گفت: فرودگاه‌ها نیز پروازی ندارند و تنها هواپیمایی قطر در تهران، پرواز‌های محدود بین‌المللی دارد و از مبدأ مشهد نیز تعداد بسیار کمی پرواز به مقاصد پرتردد داخلی مانند تهران وجود دارد که چشمگیر نیست.