مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی:
آغاز فعالیت‌های ورزشی در ۳ شهر سفید خراسان رضوی+جدول رشته‌ها
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، فرزاد فتاحی امروز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، ۱۳۲ شهر در کشور در وضعیت سفید به سر می‌برند و ویروس کرونا در این مناطق کمتر شده است.

وی افزود: بر این اساس، ستاد ملی مقابله با کرونا در وزارت ورزش به بازگشایی و انجام تمرینات در برخی رشته‌های انفرادی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم گرفته است و استان خراسان‌رضوی نیز در فهرست بازگشایی فعالیت‌های محدود ورزشی قرار دارد.

فتاحی ادامه داد: شهرستان‌های جغتای، جوین، درگز و شهر کوه سرخ، مناطق سفید در خراسان‌رضوی هستند و می‌توانند با انجام پروتکل‌های بهداشتی، تمرینات ورزشی را آغاز کنند. مدیران ورزشی و باشگاه‌داران این شهر‌ها باید با ثبت‌نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت، پروتکل‌های اختصاصی هر رشته ورزشی را مطالعه و رعایت کنند.
 
آغاز فعالیت‌های ورزشی در ۳ شهر سفید خراسان رضوی+جدول رشته‌ها
 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به رشته‌های دارای مجوز گفت: تقریبا بیشتر رشته‌های ورزشی انفرادی کشور، مجوز تمرینات را دریافت کرده‌اند، اما برخی رشته‌های انفرادی همچون شنا، کشتی و تمام شاخه‌های بدن‌سازی در فهرست اعلامی درج نشده‌اند و در صورت مشاهده فعالیت، بنابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

فتاحی با اشاره به ثبت و فعالیت ۱۴۰۰ باشگاه ورزشی در خراسان‌رضوی گفت: مدیریت و پایش این تعداد از باشگاه در استان زمان‌بر است و اگر باشگاهی با تخلف از قوانین، حتی برای استفاده یک تا چند نفر، به صورت غیرقانونی باز باشد، پلمب خواهد شد.

وی در ارتباط با برگزاری مسابقات و تمرین در شهر‌های سفید یاد شده، گفت: برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات نخواهیم داشت، اما اگر ورزش‌کاری از شهر‌های هم‌جوار بخواهد در رشته‌های مجاز فعالیت ورزشی داشته باشد، مانعی ندارد.