امتحانات دانشگاه فردوسی غیرحضوری برگزار می‌شود/ نمرات پایان‌ترم دانشجویان براساس ارزشیابی استادان

علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر عادل سپهر با اعلام این خبر افزود: براساس دستور ریاست دانشگاه، تمام تدارکات برگزاری امتحانات آماده است و دانشگاه تا ۲۰خردادماه صبر خواهد کرد تا شرایط را بسنجد.
وی افزود: تاکنون تصمیمی مبنی بر آزمون حضوری گرفته نشده است و تقریبا ٨۰درصد اطمینان داریم که آزمونی را برگزار نخواهیم کرد.


سپهر درباره نمرات پایان‌ترم گفت: استادان در حال ثبت نمرات خود براساس ارزشیابی‌های مستمر در طول ترم هستند و اگر مورد خاصی به وجود نیاید، ملاک اعلام معدل، ارزشیابی همکاران هیئت علمی خواهد بود.


مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد درباره آزمون جامع دکترای این دانشگاه و عدم دسترسی به منابع امتحانی برای برخی دانشجویان اظهار کرد: منابع اعلام شده از سوی استادان قابل تغییر است تا دانشجویان بتوانند آن منابع را تهیه کنند و در آزمون شرکت کنند. از سوی دیگر، جست‌وجوهای اینترنتی و تهیه نسخه الکترونیک برخی کتاب‌ها، مشکلات عدم دسترسی به نسخه مکتوب را کاهش داده است و دانشجویان می‌توانند از این فضا بهره‌مند شوند. آزمون جامع، برگرفته از جامعیت علمی متقاضی‌ای است که سال‌ها این منابع را مطالعه کرده و به آن استناد داشته است.


دکتر عادل سپهر درباره برگزاری مراسم سرآمدان آموزشی دانشگاه گفت: امروز عصر و از ساعت۱۶ به‌صورت مجازی میزبان همکاران و دانشجویان عزیز خواهیم بود تا مراسم هرساله خود را برگزار کنیم. در این مراسم، استاد ممتاز دانشگاه معرفی و از ۱۵نفر سرآمد آموزشی نیز تقدیر خواهد شد.


گفتنی است این مراسم به‌صورت زنده از طریق نشانی اینترنتی vroom.um.ac.ir/aas پخش خواهد شد.