آخرین وضعیت زلزله تهران و تردد در محور‌های این استان

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از سایت وزارت راه و شهرسازی، حیدر نوروزی، درباره آخرین وضعیت راه‌های استان تهران بعد از زلزله بامداد جمعه در منطقه دماوند، افزود: در زلزله دیشب به‌شکل جزئی و مقطعی در محدوده کمرخانی محورهای هراز و شمیرانات شاهد مقداری ریزش بودیم. همکاران ما بلافاصله در محل حاضر شدند و اقدام به برداشتن ریزش‌ها کردند. هم اکنون جاده‌ها باز و تردد در محورهایی که ذکر شد در جریان است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران اظهار کرد: براساس آخرین گزارش‌هایی که دقایقی پیش به دست من رسید، تمام محورهای استان باز بوده و شاهد روانی تردد در آن‌ها هستیم.

 

نوروزی با اشاره اینکه محورهای هراز، شمیرانات و فیروزکوه مشکلی برای تردد ندارند، گفت: خوشبختانه زلزله شب گذشته به هیچ یک از مسیرها آسیب نزده و همان‌طور که گفته شد هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر تخریب محور واصل نشده است.

 

وی افزود: با این همه، آمادگی کامل همچنان وجود دارد و امروز هم جلسه‌ای با استاندار تهران خواهیم داشت تا گزارشی از آخرین وضعیت راه‌های استان داشته باشیم.

 

زمین‌لرزه‌ای ساعت ۴۸ دقیقه بامداد جمعه به بزرگی ۵/۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر)، در عمق ۷ کیلومتری زمین در حوالی دماوند به وقوع پیوست که شدت آن در کلان‌شهر تهران کاملا احساس شد.

 

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران، گفت: یک پیرمرد ۶۰ ساله بر اثر فرار از منزل و آسیب‌دیدن سرش، جان خود را از دست داد و ۳۳ نفر نیز مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

 

وی افزود: در مجموع ۱۹ نفر مربوط به منطقه دماوند و ۱۵ نفر نیز مربوط به تهران هستند که تاکنون ۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و چهار نفر دیگر هم اکنون در بیمارستان تحت درمان هستند.