محققان دانشگاه امیرکبیر تولید کردند
محلول ضدعفونی دوستدار محیط‌زیست
به گزارش شهرآرانیوز، تقی عبادی عضوهیات علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این باره افزود: در این شرکت محلول مولتی اکسیدانت سوروکت برای شست و شو و گندزدایی دست و سطوح به تولید می‌رسد. در این فناوری با عبور جریان مستقیم الکتریکی از محلول آب و نمک، یک محلول اسیدی و یک محلول قلیایی تولید می‌شود.

وی توضیح داد: سلول یا هسته اصلی دستگاه از کاتد و آند با خواص خاصی تشکیل می‌شود؛ البته فرایند موجود در فناوری انحصاری این شرکت است که نیاز به افزودن مواد شیمیایی ندارد و به محیط زیست آسیب وارد نمی‌کند.مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه این محلول ضدعفونی در زمان گندزدایی خطری برای افراد به وجود نمی‌آورد، اظهار داشت: سوروکت یک محلول قلیایی بوده که غیر قابل اشتعال است و در صورت استفاده آسیبی به پوست انسان نمی‌رساند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: سوروکت محلول بسیار مناسبی برای شستشو و گندزدایی سطوح بوده و این محصول اکنون در بازار قابل عرضه است.

 

با شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان، بیشتر شرکت‌های دانش بنیان وابسته به پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها تولید مواد و ژل‌های ضدعفونی را در دستور کار قرار دادند. همچنین بعضی از کارخانه‌ها نیز با تغییر خط تولید و جایگزین کردن تولید مواد لازم بیمارستانی، پزشکی و  ضدعفونی همراه با سایر نهادها و مراکز کشوربه کمک بهداشت و سلامت جامعه شتافتند.

البته مشکلی که در تولید موادضدعفونی بیشتر خودنمایی می‌کرد، آسیبی است که این مواد به طبیعت و حتی پوست دست انسان وارد می‌کند. بر همین اساس تولید موادی با رویکرد دوستدار محیط زیست در این زمان بسیار مهم است.