استفاده از ظرفیت کارگران سرگذر برای درخت‌کاری در ارتفاعات جنوب مشهد
طنین همتی/شهرآرانیوز، علیرضا شهریاری با اشاره به اولویت برنامه‌ها در سال جاری، افزود: تمام تلاشمان است که در بحران کرونا برای مردمی که مشکل تأمین مسکن و غذا دارند، با کمک خیران و دستگاه‌های دولتی استان شرایط مناسب را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: سامان‌دهی کارگران سرگذر و تأمین ارتزاق آن‌ها در شرایط کنونی از دغدغه‌های ماست. از اداره کار و بهزیستی انتظار داریم در سامان‌دهی این افراد همکاری کنند.

شهریاری با اشاره به اینکه در شهر امام رضا (ع) نباید فقیر داشته باشیم، گفت: با همکاری شهرداری به‌کارگیری کارگران سرگذر در ۴ ایستگاه مشهد شروع شده است و آن‌هایی که ساعت‌ها سرگذر می‌مانند و بیشترآن‌ها مشکل تأمین مایحتاج دارند، برای درخت‌کاری ارتفاعات جنوب استفاده می‌شوند.
 
تفکیک آب خاکستری از شرب

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باتوجه‌به اینکه امسال فراوانی آب در مشهد داریم، تفکیک آب خاکستری از آب شرب برای آبیاری درختان در بوستان‌ها و شهر در اولویت ماست که باید از ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و حتی تصفیه‌خانه‌هایی که راه نیفتادند، استفاده شود.

شهریاری در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های پیشرو خط ۳ قطار شهری، ۳ ایستگاه راه‌آهن، باب‌الجواد و ایستگاه ترمینال امام رضا (ع) است که تا سال ۱۴۰۰ به هم وصل می‌شوند و مردم از این ارتباط خطی فرودگاه به ترمینال و ترمینال به راه‌آهن به راحتی استفاده خواهند کرد.

شهریاری گفت: باتوجه‌به حجم آلودگی هوا در مشهد، تمام تلاشمان را می‌کنیم که از ظرفیت تاکسی‌های برقی و اتوبوس‌های هیبریدی استفاده کنیم تا درقبال این کار‌ها بتوانیم شرایط را برای ماندگاری زائر فراهم کنیم.