بین قالیباف و حاجی‌بابایی به جمع‌بندی می‌رسیم/اختیارات رئیس مجلس محدود می‌شود
سعیده ساجدی‌نیا - بهروز محبی‌نجم‌آبادی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه در کنار آقای قالیباف، نام حاجی‌بابایی نیز به‌عنوان یک گزینه جدی مطرح است، گفت: جلسه فراکسیون قرار بود ۳ هفته پیش در تهران برگزار شود که به‌دلیل کرونا لغو شد، اما به‌طور کلی نظر‌های این ۲ نفر باید درون فراکسیون شنیده شود و برنامه‌هایشان در قالب ریاست مجلس مطرح و بررسی شود.

او افزود: بی‌تردید این مسئله برای فراکسیون موضوع مهمی نیست و آن را در فراکسیون حل می‌کنیم و در نهایت اعضای حاضر به جمع‌بندی و نتایج مثبتی خواهند رسید.

رئیس مجلس باید مدیر باشد
منتخب مردم سبزوار در مجلس درباره ویژگی‌هایی که رئیس مجلس باید داشته باشد، گفت: مهم‌ترین شاخص، مدیر بودن فردی است که بر کرسی ریاست مجلس تکیه می‌زند و مسئله مهمی که این روز‌ها مطرح است، بررسی مجدد آیین‌نامه داخلی است که اختیارات رئیس تا حدی محدود شود و احتمال ورود نمایندگان مجلس یازدهم به این موضوع وجود دارد.

نقش برجسته آقای لاریجانی در تصمیمات مجلس دهم
او ادامه داد: متأسفانه دیدگاهی که در گذشته بود، موجب شد مجلس تضعیف شود و رئیس قدرتمند شود و بنابراین بسیاری از کار‌هایی که باید نمایندگان انجام می‌دادند، از سوی شخص رئیس مجلس هدایت و پیگیری می‌شد و نقش برجسته آقای لاریجانی در تصمیمات مطرح بود.

محبی‌نجم‌آبادی با تأکید بر اینکه در مجلس یازدهم جایگاه ریاست مجلس این‌گونه نخواهد بود، گفت: هیئت مرکزی فراکسیون طوری برنامه‌ریزی خواهد کرد که از ظرفیت و توانمندی تمام نمایندگان به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

او درباره تصویب شتاب‌زده برخی لوایح در روز‌های پایانی کار مجلس دهم اظهار کرد: تا بررسی این لوایح در شورای نگهبان زمان باقی است و این مسئله مسیر خود را طی می‌کند، اما با وجود اینکه مجلس فعلی کار‌های مثبتی هم داشته، انفعال و استیصال هم داشته است، به‌طوری که ۱۳۰ نماینده مجلس از گردونه تصمیم‌گیری به نوعی حذف شدند.

احتمال تجدیدنظر درباره برخی مصوبات شتاب‌زده
منتخب مردم سبزوار در مجلس گفت: بر اساس صحبتی که آقای میرسلیم نیز مطرح کردند، اگر جایی به وظیفه عمل نشده باشد و با عجله مصوبه‌ای طرح کرده باشند که عقبه کارشناسی درستی ندارد، بی‌تردید درباره این دست از مصوبات تجدیدنظر خواهیم کرد.