سامان‌دهی ۸ کاروان‌سرا در تربت حیدریه+تصاویر

به گزارش شهرآرانیوز، علی رستمی در بازدید از آثار تاریخی واقع در روستا‌های بخش مرکزی شهرستان تربت حیدریه با بیان این مطلب افزود: آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری روستاها، بهترین ظرفیت و فرصت برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی در روستاهاست.


او در بازدید از کاروان‌سرا‌های تاریخی روستا‌های کامه، تروسک و کسکک گفت: ۹ کاروان‌سرای سالم و ۴ کاروان‌سرای تاریخی در شهرستان، نشان از رونق تجارت و رفت‌وآمد و همچنین نشان‌دهنده موقعیت استراتژیک منطقه تربت حیدریه به عنوان دروازه ورودی مشهد مقدس است.

 

ساماندهی ۸ کاروانسرا در تربت حیدریه+تصاویر

 


رئیس انجمن میراث فرهنگی شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: در طرح جدید معین‌های اقتصادی، یکی از اولویت‌های شهرستان در بخش توسعه اقتصادی توجه به احیای بنا‌های تاریخی و بافت سنتی روستا‌ها به عنوان منبعی برای ایجاد درآمد پایدار در روستا‌ها است.


رستمی افزود: اکنون رباط طبسی تربت حیدریه به عنوان مرکز آموزش و بازارچه صنایع دستی و رباط‌های لاری و علیا به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل شده و سایر کاروان‌سرا‌های واقع در روستا‌ها از جمله کاروان‌سرا‌های رباط میاندشت، شورحصار، کامه، کسکک و تروسک در اولویت سامان‌دهی اداره میراث فرهنگی، دهیاران و شورا‌ها قرار گرفته است.

 

ساماندهی ۸ کاروانسرا در تربت حیدریه+تصاویر

 


گفتنی است شهرستان تربت حیدریه در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد و دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری است و ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.