کشف انبار خودرو احتکار شده در پارکینگ فرودگاه مهرآباد

به گزارش شهرآرانیوز، سید یاسر رایگانی در گفت‌وگوی ویدئویی با بخش خبری ساعت ۲۱ تلویزیون اظهار کرد: با اعلام شفاف و صریح وزارت صمت، دست ما نیز برای برخورد‌هایی که مدنظر داشتیم باز شد.

 

وی ادامه داد: در ۲ روز گذشته با انجام گشت‌های مشترک، در انبار‌هایی که در شهر تهران وجود داشت حدود ۸۰۰ خودرو بدون پلاک در نقاط مختلف مانند تهرانسر و پارکینگ فرودگاه مهرآباد شناسایی کردیم و تا تعیین‌تکلیف آن‌ها با همکاری دادستانی، یکی از انبار‌ها را پلمب کردیم. باقی انبار‌ها نیز در حال رسیدگی است.

 

سخن‌گوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طبق اعلام وزارت صمت، وجود خودرو بدون پلاک از نگاه ما احتکار است و خودروی که ۵ تا ۶ ماه از فروش آن توسط خودروساز می‌گذرد، به این معنی است که مالک خودرو احتیاجی به آن ندارد، بنابراین مالک حدود ۱۵ درصد قیمت خودرو جریمه خواهد شد و موظف است طبق قیمت قانونی که ستاد تنظیم بازار توسط شورای رقابت اعلام می‌کند، خودرو را با قیمت مشخص در بازار و با نظارت همکاران ما بفروشد.

 

رایگان در پاسخ به اینکه تکلیف افرادی که خودرو بدون پلاک دارند چیست، گفت: از نگاه ما خودروی که چند ماه از وجودش در پارکینگ می‌گذرد، بلااستفاده است؛ در غیر این‌صورت هم‌وطنان باید به‌سرعت برای پلاک‌گذاری اقدام و مالکانی که چند خودرو دارند هرچه زودتر آن‌ها را در بازار عرضه کنند تا شامل برخورد‌های سخت‌گیرانه‌ای که در روز‌های اخیر آغاز شده و انتظار مردم است نشوند.

وی تأکید کرد: اگر شهروندان از وجود انباری اطلاع دارند از طریق شماره‌های ۱۱۰ پلیس، ۱۲۴ وزارت صمت یا ۱۳۵ تعزیرات گزارش کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.


منبع: تسنیم