مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی:
آمادگی داریم برای حج تمتع حجاج را اعزام کنیم/ عربستان مکاتبه جدیدی انجام نداده است

علی صمدی جوان/شهرآرانیوز؛ جواد شاد ضمن اعلام این خبر افزود: صرف نظر از برگزار کردن یا نکردن حج امسال، سازمان حج و زیارت خود را موظف به آماده‌سازی و آماده‌باش کامل برای حج مردم می‌داند و ریاست سازمان نیز بارها با تأکید بر اینکه باید برای هر رویدادی آمادگی کامل داشته باشیم، از ضرورت پیگیری برنامه‌های امسال صحبت کرده‌اند.


وی افزود: برنامه‌ریزی‌های ما به روال هر سال انجام شده است و در صورت برپایی حج، مشکلی برای اسکان، تغذیه، تدارکات و سایر لوازم مورد نیاز حاجیان نخواهیم داشت.


مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به آخرین مکاتبات با عربستان گفت: از آخرین مکاتبات و جلساتی که با طرف سعودی برگزار شده است، تاکنون هیچ دستورالعمل جدیدی مبنی بر برگزار کردن یا نکردن حج از سوی این کشور به ما اعلام نشده است و با آگاهی از شرایط جهانی همه‌گیری کرونا، هم‌چنان منتظر تصمیم‌گیری نهادهای جهانی متولی بهداشت هستیم.


شاد به تدابیر ایران اشاره کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری حج با هر شیوه و دستورالعملی آمادگی دارد؛ به این معنی که اگر به‌علت بروز بیماری محدودیت سنی قرار دهند یا اگر محدودیت در اعزام کاروان مطرح شود و حتی اگر حج لغو شود، برای مدیریت برنامه‌های سال آینده آماده‌ایم.


وی به جلسه هماهنگی با مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در این جلسه تمام هماهنگی‌ها با دستگاه‌های مرتبط در فرودگاه مشهد درخصوص انجام پروازهای حج انجام شد و در صورت برگزاری حج در موعد مقرر، نهادهای پروازی هم آمادگی دارند. تمام پروازهای حج را ایران‌ایر انجام خواهد داد و پایش‌ها و معاینات پزشکی نیز براساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در حال انجام است.