۳۸ کیلومتر خط ریلی مترویی در مشهد
لاله سادات کوثری
وحید مبین مقدم در گفتگو با شهرآرا نیوز بااعلام این خبر افزود: ایستگاه شهید کاوه نیز تا زمان افتتاح رسمی جابه جایی مسافر را انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: سر فاصله رسیدن قطار به عبارتی زمان انتظار مسافربین ۴ تا ۸ دقیقه در خط یک متغیر است اگر خط شلوغ‌تر باشد سر فاصله رسیدن قطار را به ۴ دقیقه می‌رسانیم. در خط دو زمان و سر فاصله رسیدن قطار ۱۰ دقیقه است.
وی با بیان اینکه در سه روز از سال مصوبه شورا برای افزایش ساعت خدمات دهی وجود دارد افزود: برای افزایش ساعات کار برای روز‌های خاص، سه روز در سال را مصوبه داریم و برای سایر روز‌ها بستگی به رصد وضعیت شلوغی و مسافر ساعات کار را افزایش می‌دهیم.
وی در خصوص اینکه خطوط مترو با توجه به استاندارد‌های بین المللی ساخته شده است ادامه داد: برای همه بحران‌ها واتفاقات احتمالی نیرو‌های ما آموزش دیده اند علاوه بر آن در طول سال ما مانور‌های متعددی در این حوزه انجام می‌دهیم و تجهیزات مناسب هر بحرانی اعم از سیستم اعلام حریق در تمام اتاق‌ها و ایستگاه و سیستم اطفای حریق را داریم.
وی در خصوص فرهنگسازی برای استفاده بیشتر مسافران از این نوع حمل و نقل عمومی خاطر نشان کرد: مترو خواصش همراه خودش است، اولین و مهم‌ترین مزیت ان برنامه ریزی زمان بدون ترافیک است.
وی ادامه داد: اگربهعنوان مثال شهروندی یک مسیر را هر روز ظرف ۲۲ دقیقه طی می‌کند این دقایق برای هر روز همین است
وی گفت: زمان با سفر مترویی قابل برنامه ریزی است و همین عامل به تنهایی کامل‌ترین دلیل برای برنامه ریزی سفر با مترواست