رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد خبر داد:
بازگشایی باشگاه‌های پرورش اندام بعد از عید فطر
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، مهدی سلاطین با اعلام این خبر افزود: در جلسه‌ای که امروز با حضور فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان، دکتر گلدوزیان، رئیس هیئت پزشکی و ورزشی، دکتر احتشام، نماینده دانشگاه علوم پزشکی، و پورآزاد، رئیس هیئت پرورش اندام، داشتیم، مقرر شد تا باشگاه‌های پرورش اندام در مشهد براساس پروتکلی داخلی که به تصویب مدیران ورزشی و پزشکی خراسان رضوی رسیده است، فعالیت خود را آغاز کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه رشته پرورش اندام در کنار ۶ رشته پرطرف‌دار و پرتراکمی همچون بیلیارد، فوتبال، کشتی، شنا و... به دغدغه مسئولان بهداشت و درمان تبدیل شده بود و مصوبه استانی اخیر برای تسهیل مشکلات این رشته ورزشی تهیه شد.

سلاطین خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند امشب پس از بارگذاری پروتکل رسمی بازگشایی، در سایت سامانه سلامت ثبت‌نام و تعهدات شیوه بازگشایی را مانند دیگر صنوف امضا کنند. پس از این مرحله، متقاضیان می‌توانند به مدت ۵ روز کاری، از ساعت ۸ تا ۱۸ برای تکمیل پرونده و ارائه آن به بازرسان مستقر در اداره ورزش و جوانان مشهد مقدس در محل این اداره واقع در مجموعه ورزشی تختی مشهد مراجعه کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد تصریح کرد: پرونده‌های ارائه شده برای بررسی و صدور مجوز بازگشایی در اختیار بازرسان ما قرار خواهد گرفت و فقط به پرونده‌هایی ترتیب اثر داده خواهد شد که پروانه بهره‌برداری از اماکن ورزشی را داشته باشند و باشگاه‌هایی که بدون مجوز بازگشایی کنند، طبق قانون پلمب خواهند شد.

سلاطین به چگونگی استفاده از فضای ورزشی باشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: براساس پروتکل اعلامی، در هر باشگاه به ازای هر ۱۰۰ متر، ۶ تا ۱۰ ورزش‌کار اجازه فعالیت ورزشی خواهند داشت؛ بنابراین آنچه در بررسی‌های بازرسان ما مهم است، متراژ و تراکم جمعیت یک باشگاه است.

رئیس اداره ورزش و جوانان به موضوع شهریه باشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: شهریه مانند گذشته برابر درجه باشگاه‌ها تعیین می‌شود که باتوجه‌به شرایط فعلی، برنامه‌ای برای افزایش سقف شهریه‌ها نخواهیم داشت.

سلاطین درباره گندزدایی محیطی باشگاه‌ها گفت: ضدعفونی و گندزدایی مستمر برعهده باشگاه‌هاست و در تأمین مواد ضدعفونی نیز، اداره کل یا مدیریت ورزش و جوانان مشهد مسئولیتی نخواهد داشت، اما به دنبال آن هستیم که از طریق مذاکره با برخی کارخانه‌های تولید شوینده و مواد ضدعفونی، زمینه تأمین ارزان مواد بهداشتی مورد نیاز باشگاه‌ها را فراهم کنیم.