رستوران‌های طرقبه شاندیز با دو سوم ظرفیت بازگشایی شدند

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن حسینی افزود: بازگشایی مراکز یاد شده مانند قبل نیست، اما تاکنون جمعیت قابل توجهی به رستوران‌های منطقه آمده‌اند و البته شبکه بهداشت نیز بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت مستمر دارد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فراهم کردن مواد ضدعفونی برای مشتریان، محیط نیز باید حتما توسط صاحبان مشاغل گندزدایی شود، اما اولویت پذیرایی از گردشگران، فضای روباز و آلاچیق‌های رستوران‌های شهرستان است.

 

فرماندار بینالود گفت: از روز پنجشنبه یکم خرداد ماه شبکه بهداشت شهرستان آموزش کارکنان مراکز تفریحی و رستوران‌ها را آغاز کرده است و در حال حاضر حدود ۳۵۰ رستوران و مجموعه تفریحی برای ارائه خدمات بازگشایی شده‌اند.

 

حسینی افزود: مطابق بخشنامه ابلاغی البته تالار‌های پذیرایی شهرستان که شمار آن‌ها ۷۰ مورد است همچنان بسته است و فعالیتی نخواهند داشت.

 

شهرستان طرقبه - شاندیز (بینالود) نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه‌های طبیعی کوهستانی، چشم انداز‌های سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.


بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ این شهرستان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده اند.

 

۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستا‌ها ساکن هستند.
منبع: ایرنا