اعمال کرایه‌ جدید اتوبوس و قطار شهری مشهد از ۱۵ خرداد+ قیمت
به گزارش شهرآرانیوز، خلیل الله کاظمی افزود: بنا بوده است این تغییرات از ابتدای سال اعمال شود، اما اجرای آن با توجه به شیوع ویروس کرونا، پیشنهاد شهردار و موافقت شورای اسلامی شهر تا ۱۲ خرداد ماه تعلیق شده بود و اکنون از ۱۵ خرداد لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس بهای خدمات دهی در ناوگان اتوبوسرانی بخش خصوصی و سازمانی از ۱۵ خرداد با افزوده شدن ۱۰۰ تومان از ۶۵۰ به ۷۵۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: همچنین بهای خدمات دهی در خطوط قطار شهری نیز از ۱۵ خرداد با افزوده شدن ۲۰۰ تومان از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تمام تلاش مان را کرده ایم تا حداقل افزایش را در بهای بلیت اتوبوس و قطار شهری داشته باشیم، بیان کرد: با توجه به افزایش تورم و سایر موارد در حال حاضر قیمت تمام شده برای هر سفر در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری بیش از دو برابر بهای دریافت شده از شهروندان است که به صورت یارانه از سوی شهرداری پرداخت می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: طبق قانون، یک سوم قیمت تمام شده بهای خدمات اتوبوس و قطار شهری توسط دولت، یک سوم آن توسط شهروندان و یک سوم دیگر از سوی شهرداری پرداخت می‌شود، اما چند سالی است که دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند و بار آن بر دوش شهرداری است.