هیچ مجوزی برای افزایش شهریه باشگاه‌های ورزشی صادر نشده/ ۴۱۸ باشگاه در مشهد مجوز فعالیت گرفتند
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، مدیرکل ورزش و جوانان در واکنش به اعتراض برخی ورزش‌کاران از افزایش شهریه باشگاه‌ها، گفت: هیچ مجوزی برای افزایش شهریه داده نشده است. افزایش شهریه مستلزم شرایط خاصی است که اکنون فراهم نیست.

فرزاد فتاحی افزود: برخی از این باشگاه‌ها برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده بودند که به همه باشگاه‌داران نیز ابلاغ کردیم در سامانه کارا ثبت‌نام کنند، ولی مسئولیت پرداخت تسهیلات با وزارت کار و رفاه اجتماعی است.

وی درباره آغاز فعالیت برخی استخر‌ها نیز تأکید کرد: تنها استخر‌های روباز در شهر‌های با وضعیت سفید و زرد مجاز است و تمام استخر‌های سرپوشیده همچنان تعطیل است. برای اطمینان از انجام تمام پروتکل‌های بهداشتی و قوانین مربوط به بازگشایی، بازرسی‌ها در ۳ مرحله انجام خواهد شد.

تاکنون ۴۱۸ باشگاه ورزشی مجوز بازگشایی دریافت کرده‌اند

مهدی سلاطین، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد، درخصوص چگونگی فعالیت ورزشی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی مشهد به شهرآرانیوز گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در افزایش شهریه، تاکنون ۷ باشگاه بازرسی شده‌اند و گزارش وضعیت پیگیری تخلفات را حداکثر تا دوشنبه هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

سلاطین با اشاره به بازگشایی بسیاری از سالن‌های ورزشی از جمله بولینگ، بیلیارد و والیبال اظهار کرد: اکنون و براساس آخرین بررسی‌ها، ۴۱۸ باشگاه با تکمیل مدارک خود و ثبت و بررسی‌های لازم موفق به اخذ مجوز بازگشایی شده‌اند و اداره ورزش و جوانان مشهد در نظر دارد در مدت ۴۵ روز پروانه بهره‌برداری از اماکن ورزشی مشهد را تعیین تکلیف کند. در صورت اجرای درست این طرح و همکاری باشگاه‌داران عزیز، تا ۳ ماه آینده هیچ باشگاه و سالن ورزشی بدون مجوزی در مشهد نخواهیم داشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد درباره شرایط مالی سالن‌های ورزشی دولتی تصریح کرد: سالن‌ها و باشگاه‌های دولتی به هیچ وجه نباید افزایش شهریه داشته باشند یا مابه‌التفاوتی نسبت به شهریه اسفند‌ماه دریافت کنند؛ زیرا اجاره‌بهای این اماکن بخشیده شده است.