اعمال «تخفیف تشویقی آبیاری درختان» برای شهروندان/ آبیاری بیش از 2 هزار اصله درخت توسط شهروندان در سال گذشته
به گزارش شهرآرانیوز، احمدرضا سلامی با بیان این خبر اظهار کرد: امروزه نقش درختان در تعدیل درجه حرارت، افزایش رطوبت نسبی، تلطیف هوا، جذب گرد و غبار و کمک به کاهش آلودگی هوا بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود براین اساس مشارکت شهروندان نیز در نگهداری فضا‌های سبز و درختان از اهمیت ویژه‌ای برای مدیریت شهری برخوردار است، لذا مشوق‌هایی از سوی شورای شهر مشهد برای حفظ فضای سبز به ویژه آبیاری درختان درخیابان‌های فرعی ازجمله اعمال «تخفیف تشویقی آبیاری درختان» در قبوض نوسازی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیان کرد: با توجه به این موضوع، شهروندان سال گذشته در آبیاری دو هزار و ۴۰۸ اصله درخت در معابر فرعی مشارکت داشته و از تخفیف در عوارض نوسازی برخوردار می‌شوند.

سلامی با اشاره به این که ۳۳۲ درخواست شهروندان طی سال گذشته برای مشارکت در آبیاری درختان و استفاده از تخفیفات درعوارض تایید شده است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای ارائه درخواست به قسمت خدمات الکترونیک سایت سازمان پارک‌ها به نشانی Parks.mashhad.ir مراجعه و با درج کد نوسازی مندرج بر روی قبوض عوارض نوسازی خود، نسبت به ثبت نام اقدام و در آبیاری درختان مقابل منازل خود مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: پس از ثبت درخواست، شهروند سه پیامک تحت عنوان بازدید کارشناس از محل و تایید مبلغ تخفیف اعمال شده در عوارض نوسازی را دریافت می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با اشاره به این که شهروندان پس از بازدید و تایید نماینده سازمان از تسهیلات تخفیف در عوارض نوسازی برخوردار می‌شوند گفت: مبلغ تخفیف محاسبه شده و به صورت خودکار در فیش عوارض شهروند تحت عنوان، «تخفیف تشویقی آبیاری درختان» درج خواهد شد.