شرمنده؛ افزایش حقوق بازنشستگان این ماه هم اعمال نمی‌شود!

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، سید محسن نظام خیرآبادی، مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با ابراز تأسف و ناراحتی از به تعویق افتادن افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی گفت: ما واقعا بی‌تقصیریم و شرمنده بازنشستگان هستیم و واقعا حق را به بازنشستگان می‌دهیم.


وی با اشاره به اینکه متأسفانه باوجود ارسال درخواست افزایش حقوق از سوی سازمان تأمین اجتماعی، تاکنون مصوبه هیئت دولت نگرفته است، در پاسخ به اینکه تأمین اجتماعی فعلا افزایش ۲۱ درصدی حقوق را اعمال کند و بعد تغییرات مربوط را انجام دهد، گفت: تشکل‌های کارگری با افزایش ۲۱ درصدی مخالف هستند و به دولت هم اعلام کرده‌اند. همچنین براساس قانون، افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی باید به تصویب هیئت دولت برسد.


وی افزود: متأسفانه هنوز دستورالعمل و بخش‌نامه‌ای مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان به دست ما نرسیده است و ما شرمنده بازنشستگانیم.

ابلاغ‌نشدن افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی تا امروز ۱۲ خردادماه، حکایت از این دارد که احتمالا حقوق خردادماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به روال سال قبل و مانند ماه فروردین و اردیبهشت پرداخت شود.


بر این اساس، بازنشستگان تأمین اجتماعی در فروردین و اردیبهشت ماه، مستمری خود را مطابق روال سال قبل دریافت کردند. طبق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی و براساس این ماده قانونی، افزایش مستمری‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که شخص از پس افزایش هزینه‌های زندگی بربیاید. باتوجه‌به افزایش سرسام‌آور هزینه‌های زندگی در سال گذشته و همچنین در ۲ ماه و ۱۲ روز سپری شده از سال جدید، بازنشستگان انتظار دارند مستمری آن‌ها متناسب با نرخ واقعی تورم و هزینه‌های زندگی افزایش یابد.


واکنش مخاطبان به این خبر را در لینک زیر بخوانید:

دست‌مریزاد به دولت! بعد از گذشت ۸۰ روز از سال، هنوز از افزایش حقوق بازنشستگان خبری نیست!


بیشتر بخوانید:

 

ویدئو/ پاسخ عجیب یک مسئول به سوال ‏آیا با حقوق بازنشستگی می‌توانید زندگی کنید؟

 

دست نگه دارید! فعلا خودرو نخرید

 

سامانه استعلام سهام عدالت/میزان واقعی سهام شما چقدر است؟