خرید و فروش کودک جرم است
به گزارش شهرآرانیوز، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست حتی اگر کسی کودک را بیابد و مثلا مدعی شود که در خانه را باز کردم و کودکی در سبد بود و حتی اگر بپذیریم ادعا‌های او صحت دارد، باید این موارد را به نهاد‌های قضایی و انتظامی اعلام کند، در غیر این صورت جرم تلقی می‌شود.
 
 حبیب‌الله مسعودی فرید افزود: اینکه عده‌ای می‌خواهند از روش‌های غیرقانونی، کودکانی را به فرزندخواندگی بپذیرند به این علت است که به طورمثال اکنون خانواده‌ای سه سال در انتظار فرزندخواندگی است و آنگاه خانواده جدیدی انتظار دارد بلافاصله کودکی به او تحویل داده شود.

مسعودی فرید افزود: از سوی دیگر برخی خانواده‌ها صلاحیت لازم برای نگهداری کودک را ندارند؛ ممکن است افرادی کودک را برای کار‌هایی مانند تکدی گری، قاچاق اعضاء و تبادل مواد مخدر و محرک بخواهند.

وی ادامه داد: خرید و فروش کودک جرم است و بهزیستی و وزارت اطلاعات پیگیر این مساله است و بار‌ها در مورد آن هشدار داده شده و حساسیت ویژه‌ای روی این مساله وجود دارد. جلسات متعددی با پلیس فتا و دادستانی داشتیم و خواهیم داشت. خرید و فروش کودک خود جرم است و سوء استفاده از کودکان، جرم آن را چند برابر می‌کند.
 
منبع: ایرنا