مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری مشهد خبر داد:
استفاده از نرم‌افزار به منظور محاسبه کرایه تاکسی‌های اطراف حرم مطهر رضوی

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: با رونمایی از نرم‌افزار و در راستای شفافیت، کرایه مقصد تاکسی‌های اطراف حرم مطهر رضوی ابتدا محاسبه و به زائران و مجاوران اعلام می‌شود.

احمد محبی در این خصوص افزود: یکی از چالش‌هایی که در حوزه تاکسیرانی با آن روبرو هستیم تعیین نرخ کرایه تاکسی به ویژه برای زائران است که گاهی باعث ایجاد تنش میان تاکسیرانان و زائران یا مجاوران می شد.


وی اضافه کرد: براین اساس نرم‌افزاری به صورت آزمایشی در کیوسک‌های تاکسی‌های ویژه حرم مطهر از ورودی خیابان شیرازی رونمایی شده که به وسیله آن، نرخ کرایه مقصد ابتدا توسط این نرم افزار محاسبه و به زائران اعلام می‌شود.


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه پس از محاسبه و تعیین نرخ مقصد فیش صادر و تحویل مسافر می‌شود، اظهار کرد: استفاده از این نرم‌افزار و تعیین نرخ مقصد قبل از آغاز سفر و ارائه فیش، کاهش تنش تعیین قیمت میان تاکسیرانان، زائران و مجاوران را به دنبال خواهد شد.


محبی ادامه داد: از این نرم‌افزار که شفافیت نرخ تاکسی‌ها را برای زائران و مسافران به دنبال دارد ابتدا و به صورت آزمایشی برای تاکسی‌های ویژه حرم مطهر در ورودی شیرازی و سپس در سایر مبادی ورودی حرم مطهر استفاده می‌شود.


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: همچنین در نظر داریم در راستای رفاه حال زائران و کاهش تنش تعیین نرخ تاکسی‌ها بعد از تاکسی‌های ویژه حرم مطهر، این نرم‌افزار را در سایر تاکسی‌های مبادی ورودی شهر مشهد نیز مورد استفاده قرار دهیم.