خبر خوش برای عروس و دامادها، بازگشایی تالارها در دست اقدام/ اعطای وام ۱۲ درصدی به تالار‌های مشهد
لاله سادات کوثری- با اعلام شرایط تثبیت شیوع کرونا در مشهد، در چند روز گذشته به‌مرور تمام فعالیت‌های اقتصادی و عمومی در شهر جریان یافت. بازگشایی پاساژ‌ها و افزایش ساعت کار آن‌ها، بازگشایی خطوط قطارشهری و اتوبوس به‌طور کامل و نیز باز شدن صحن‌های مبارک حرم مطهر رضوی نمونه‌ای از اقدامات اولیه بعد از شرایط تثبیت بود. کمی بعد نیز رئیس‌جمهور با بیان اینکه در مساجد به روی مردم باز است، اجازه برگزاری نماز جماعت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را صادر کرد.
تمام این مجوز‌ها صادر شد و فعالیت‌های عمومی و اقتصادی شهر زیر نظر ستاد ملی پیشگیری از کرونا در استان از سر گرفته شد تا آنجا که مساجد نیز در پذیرش مجالس ترحیم آزاد شدند.

همه این اتفاقات در حالی رقم خورده است که هنوز تالار‌ها و باغ‌تالار‌های شهر مشهد اجازه فعالیت ندارند و باتوجه‌به از دست دادن زمان اوج و مناسب کسب‌وکار، هنوز در رکود اقتصادی و تعطیلی به سر می‌برند.

دراین‌باره رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد گفت: خبر‌های خوبی برای بازگشایی تالار‌های مشهد در راه است و امیدواریم در دو سه روز آینده به دستمان برسد.

ابراهیم حقیقی در گفتگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر افزود: بازگشایی تالار‌ها صرفا بر اساس دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا در فرمانداری و استانداری است و تا ابلاغ نشود، تالار‌ها حق گرفتن ودیعه از مشتری را ندارند.

وی با بیان اینکه برای ضربه اقتصادی وارد شده به تالارها، بسته حمایتی از سوی دولت پیش‌بینی شده است، افزود: در این راستا دولت وام حمایتی با بهره ۱۲ درصد را به این قشر اعطا کرده است.

رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد افزود: تالار‌های مشهد دراین‌باره اقدام کرده‌اند، اما هنوز واریزی انجام نشده است.

وی گفت: بعد از اعلام بازگشایی و ابلاغ آن، قطعا یک بازه زمانی برای دریافت ودیعه از سوی تالار‌ها اعلام می‌شود و مدیران این مجموعه‌های پذیرایی بعد از ابلاغ آن زمان می‌توانند پاسخ‌گوی مشتریان خود باشند.