احیای بافت تاریخی همان احیای هویت فرهنگی مشهد است
به گزارش شهرآرانیوز، رمضانعلی فیضی، در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر مشهد و شهردار و جمعی از مدیران شهری از دفاتر تسهیلگری محله‌های «سرشور» و «جنت»، با بیان اینکه تمامی بافت‌های شهری از جمله بافت‌های تاریخی نیاز به توجه کافی از سوی مدیریت شهری دارند، اظهارکرد: بافت‌های تاریخی از این رو توجه بیشتری را می‌طلبند چراکه ماهیتی بین بخشی دارند؛ بخشی مربوط به مدیریت شهری و بخشی هم مربوط میراث فرهنگی و گردشگری است.

فیضی افزود: به منظور توجه بیشتر به این بخش و احیای بافت‌های تاریخی، همکاری بین بخشی باید به وضوح و دقت انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به بعد شهرسازی، اعم از کالبدی و فیزیکی و همچنین ابعاد فرهنگی، گردشگری و جذب زائر و مسافر و توریست، گفت: تحقق این مهم، نیازمند یک نگاه جامع و کامل و نیز همکاری بین بخشی اولا در درون مدیریت شهری و بخش‌های فرهنگی و گردشگری با بازآفرینی و هم‌افزایی و همکاری با دستگاه‌های بیرون مثل میراث فرهنگی و نهادهای ذی‌ربط است.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد احیای بافت‌های تاریخی را به مثابه احیای هویت فرهنگی شهر مشهد دانست و تصریح کرد: مبنا و فلسفه وجودی شهر مشهد بخاطر وجود بارگاه منور رضوی و دیگر عوامل، فلسفه‌ای فرهنگی است و ریشه در بنیان‌های اعتقادی و مذهبی و فرهنگی مردم دارد.

فیضی با بیان اینکه کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد در تعامل با سایر کمیسیون‌ها، از جمله کمیسیون شهرسازی و معماری تدابیر مناسبی ویژه بافت های تاریخی درنظر گرفته است، گفت: مصوبات مختلف حمایتی و تشویقی برای احیای بافت‌های تاریخی در حوزه‌های مختلف از جمله شهرسازی، فرهنگی، گردشگری و ... گذرانده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با احیای بافت‌های تاریخی می‌توان به سمت شهری تمام ساحتی برویم که سلایق مردم را دربرداشته باشد.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد