آتش‌نشانان مشهدی به کرونا مبتلا نشده‌اند/ راه‌اندازی ۴ ایستگاه جدید در مشهد

جانقربان- آتشپاد دوم عزیزی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: از ابتدای شیوع کرونا در مشهد، همکاران ما در عملیات‌های زیادی حضور داشته‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دچار مشکل نشده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه هر روز ایستگاه‌ها و خودرو‌های آتش‌نشانی ضدعفونی می‌شود، گفت: تاکنون ۷۰ لیتر الکل، ۱۲۰۰ لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست، ۵۰۰ لیتر وایتکس، ۱۵۰۰ عدد ماسک فیلتر‌دار، ۵۰ هزار ماسک ساده، ۳۰۰ بسته دستکش لاتکس و ۱۸۰۰ دست لباس ایزوله یک‌سره در این سازمان استفاده شده است.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درخصوص توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی مشهد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۴ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در سال جاری به بهره‌برداری رسید و ۲ ایستگاه نیز بهسازی خواهد شد.

 

وی افزود: در حال حاضر ایستگاه اول که در محدوده شهرداری منطقه یک شهر مشهد در حال احداث است، ۹۸ درصد پیشرفت کرده و آماده بهره‌برداری است.

 

آتشپاد دوم عزیزی خاطرنشان کرد: ایستگاه دوم نیز با نام رسالت در محدوده شهرداری منطقه ۳ درحال احداث است که با بهره‌برداری از آن در سال جاری، سیلوی گندم، بولوار مجلسی، خیابان شیخ صدوق، بولوار طبرسی و همچنین محدوده راه‌آهن مشهد زیر پوشش قرار خواهند گرفت.


وی با بیان اینکه سومین ایستگاه با نام رازی در محدوده شهرداری منطقه ۱۰ درحال احداث است، اظهار کرد: این ایستگاه اکنون از پیشرفت ۶۴ درصدی برخوردار است و تا پایان سال ۹۹ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 

آتشپاد دوم امیر عزیزی ضمن اشاره به احداث چهارمین ایستگاه آتش‌نشانی با نام غدیر در محدوده شهرداری منطقه ۷ گفت: این ایستگاه در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصدی برخوردار است و پس از بهره‌برداری مجموعه کمپ غدیر، مناطق مسکونی بولوار صبا، بزرگراه شهید کلانتری و مجموعه گاراژدارهای مشهد را زیر پوشش قرار خواهد داد.

 

وی ادامه داد: در کنار احداث این ۴ ایستگاه، مقاوم‌سازی و بهسازی فضای داخلی و آشیانه ۲ ایستگاه شماره ۶ در انتهای بولوار مفتح و ایستگاه ۹ آتش‌نشانی در محدوده فرودگاه شهر مشهد نیز در حال انجام است که تا نیمه دوم سال ۹۹ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درخصوص دیگر برنامه‌های این سازمان در راستای افزایش ضریب ایمنی شهروندان بیان کرد: امسال در حال پیگیری تأمین اعتبارات لازم برای آغاز پروژه استقرار ایستگاه شماره ۱۰ در میدان موسوی قوچانی، همچنین توسعه ایستگاه ۲۹ در ابتدای جاده کلات و کلنگ‌زنی مرکز فرماندهی آتش‌نشانی در بولوار ابوطالب و آماده‌سازی فضای پایگاه خیام در محدوده آپارتمان‌های مرتفع هستیم.