رنگ‌های وضعیت کرونایی بر چه اساس اعلام می‌شود؟

سمیرا شاهیان/ شهرآرانیوز، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب گفت: آمار بیماران قطعی مبتلا به کرونا، هر روز از طرف دانشگاه علوم پزشکی به وزارتخانه اعلام می‌شود و در آنجا بر اساس محاسبه با یک فرمول، اعلام می‌کنند وضعیت کرونایی شهرها و شهرستان‌ها چه رنگی باشد.
دکتر محمدجعفر صادقی تأکید کرد: حتی اعلام وضعیت کرونا به رنگ سفید، به منزله پایداربودن بیماری نیست و می‌تواند به وضعیت زرد یا قرمز تبدیل شود.
او افزود: این موضوع را باید همیشه مدنظر قرار داد که حتی وقتی می‌گوییم وضعیت سفید است، به‌منزله نبود بیماری نیست، بلکه فقط در وضعیت سبز می‌توان با قاطعیت اعلام کرد آن شهر به وضعیت پایداری در مقابله با کرونا رسیده است.
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد دراین‌باره توضیح داد: هر ۳ رنگ سفید و زرد و قرمز به معنی ناپایداری شرایط آن شهر در مقابله با کروناست.
دکتر صادقی با اشاره به فرمول محاسباتی وزارت بهداشت نیز تشریح کرد: در این فرمول بر اساس میزان جمعیت و تعداد بیمار و جمعیت بیماری که تست کرونایشان مثبت می‌شود، رنگ شهرها اعلام می‌شود.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تا امروز در مشهد وضعیت سبز نداشته‌ایم، تأکید کرد: رنگ‌ها در توجه به بیماری کرونا خیلی اهمیت ندارد و تعیین رنگ برای اعلام وضعیت کرونا در هر شهری به رفتار مردم بستگی دارد. اگر مردم رعایت کنند، مطمئنا به سمت وضعیت سفید و سبز پیش می‌رویم که در آن حالت، جشن پایان کرونا را باید بگیریم.