مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی:
برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی منتظر تعیین تکلیف هستیم

نجمه سرباز/شهرآرانیوز، «سید محسن نظام خیرآبادی» در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه از طرفی این مصوبه بعد از ابلاغ باید از سوی سازمان تامین اجتماعی برای اجرا به این اداره‌کل در استان نیز ابلاغ شود، افزود: ما همچنان منتظر تعیین تکلیف این موضوع هستیم تا بتوانیم احکام مستمری بگیران را صادر و براساس نرخ افزایش جدید محاسبه و اعمال نماییم. البته لازم به ذکر است که پس از محاسبه مستمری، پرداخت به صورت متمرکز توسط سازمان مرکزی صورت می‌پذیرد.


مدیر کل تامین اجتماعی خراسان رضوی در ادامه در خصوص فرایند و جزئیات مقرری بیمه بیکاری ناشی از کرونا گفت: فرایند ثبت نام، رصد و پایش مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری ناشی از کرونا به صورت متمرکز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پرداخت آن براساس شماره شبا بانکی ارائه شده توسط مشمولان نیز به صورت متمرکز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور صورت می‌پذیرد.


بیشتر بخوانید: افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی منتظر تصویب هیئت وزیران! /اعمال تغییرات پایه دستمزد کارگران از اول تیر




نظام خیرآبادی ادامه داد: امکان دسته بندی و رصد گروه‌هایی که برای آنان این مبالغ واریز می‌شود و یا اینکه مبنای محاسبه مبلغ واریزی بر چه اساسی است، تا زمانی که آمار تفکیکی و واریزی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سپس سازمان تأمین اجتماعی و متعاقب آن به استان‌ها ارائه نگردد، برای استان‌ها امکان پذیر نمی‌باشد.