توزیع نذورات در آرامستان‌ها ممنوع است
به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی، افزود: با توجه به بازگشایی آرامستان ها، از زائران اهل قبور درخواست می‌شود برای افزایش ایمنی و پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا تا رسیدن به وضعیت مطلوب نکات بهداشتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی بر آن تاکید شده است را در مراجعه به آرامستان‌ها رعایت کنند.

وی افزود: زائران اهل قبور در زمان حضور در آرامستان‌های شهرداری مشهد باید فاصله‌گذاری بین افراد را که حداقل یک متر است رعایت کرده و از برقراری تماس با سطوح، تجهیزات، دستگیره درها، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها و... سایر موارد خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد، با بیان این که استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک و دستکش برای کلیه افراد مراجعه کننده به آرامستان‌ها الزامی است، بیان کرد: در کنار این موارد به زائران اهل قبور توصیه می‌شود تا در آرامستان‌ها از کتب ادعیه و قرآن شخصی استفاده کرده و مدت زمان حضورخود در آرامستان‌ها را به حداقل برسانند.

حجت الاسلام دامغانی خاطرنشان کرد: همچنین از زائران اهل قبور تقاضا می‌شود تا از پهن کردن فرش و تجمع در آرامستان‌ها خودداری کرده و چارچوب برگزاری مراسمات در فضای باز نیز، متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به این که به زائران اهل قبورتوصیه می‌شود برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از بطری‌های آب آشامیدنی بسته بندی شده استفاده کنند، اضافه کرد: توزیع نذورات به ویژه مواد غذایی نظیر خرما، حلوا و.. در آرمستان‌های شهرداری مشهد ممنوع بوده و از این کار جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند که در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال بازگشت مجدد محدودیت‌ها برای زیارت اهل قبور وجود دارد.
 
منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد