افزایش هزینه تولید گریبان‌گیر صنعت معدن
طنین همتی/به گزارش شهرآرانیوز، امیرمنوچهرپور با اشاره به این مطلب افزود: فعالیت در زمینه معدن و صنایع معدنی مشکلات و معضلات ذاتی خود را به‌همراه دارد که تلاش و همکاری دوچندان بخش خصوصی و نهاد‌های دولتی را می‌طلبد.

وی گفت: گران‌شدن بسیار زیاد هزینه‌های تجهیزات و امکانات مورد نیاز و به‌ویژه گران شدن قطعات یدکی ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی به‌دلیل حذف ارز دولتی واردات آن‌ها، عرصه را برای پیمانکاران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار مشکل کرده است.

این فعال حوزه معدن تصریح کرد: بخش معدن و صنایع معدنی طبق فرمایش مقام معظم رهبری ظرفیت بسیار بالایی برای جایگزینی با مواد نفتی دارد که در صورت مدیریت صحیح و اصولی، نقش بسزایی در کاهش وابستگی به نفت ایفا می‌کند و اشتغال به‌کار چشمگیری ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل امیرسنگان پارسیان در ادامه بیان کرد: بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص معادن و نوع فعالیت، مشکلات خاص خود را دارد و هموارکردن این مسیر نیازمند اصلاح برخی قوانین و ایجاد همکاری و تعامل مثبت بین سرمایه‌گذار و نهاد‌های مربوط می‌باشد که قطعا برای سرمایه‌گذاری در این صنعت و رشد و ارتقای هرچه بیشتر آن رغبت ایجاد می‌کند.

منوچهرپور در ادامه اظهار کرد: این حوزه می‌تواند به جهش تولید و جلوگیری از خام‌فروشی کمک کند و در صورت توجه نهاد‌های دولتی نیز به افزایش نرخ اشتغال‌زایی یاری می‌رساند. در نتیجه ضمن تولید بیشتر سنگ آهن و کنسانتره، علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، نرخ اشتغال‌زایی مجموعه نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.